اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر قزوین:

ایدز در دو قدمی اجتماعی معتادان است

دبیر کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: عمده افرادی که در مناطق اجتماع معتادان زندگی می‌کنند به بیماری‌هایی مهلک از جمله HIV مبتلا بوده و دارای رفتارهای پرخطر هستند.

ایدز در دو قدمی اجتماعی معتادان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار داشت: عمده افرادی که در مناطق اجتماع معتادان زندگی می‌کنند به بیماری‌هایی مهلک از جمله HIV مبتلا بوده و دارای رفتارهای پرخطر می‌باشند که برای جامعه بسیار آسیب‌زا خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه در شورای تأمین استان مصوب شد که سوله‌ای با فوریت در اختیار چنین معتادانی قرار گیرد که باید نیروهای مورد نیاز این سوله مانند پزشک و مددکار را سازمان‌های مربوط تأمین کنند.

کرمی ادامه داد: در واقع این دستگاه‌ها باید بخشی از وظایف خود را در این مراکز ارائه دهند تا شاهد کاهش آمار معتادان بی خانمان و رفتارهای پرخطر باشیم.

کرمی بیان داشت: از سوی دیگر بحث انسان دوستی و توجه به اینکه این افراد هم انسان بوده و حق حیات و زندگی دارند ایجاب می‌کند تا برای بهبود آنها و نحوه زندگیشان اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد که این امر با تدارک دیدن محل اسکان مناسب تحقق خواهد یافت.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به مشکلات مصرف کنندگان مواد مخدر گفت: این افراد با دو مشکل مهم مواجه هستند که یکی نحوه رفتار خانواده و دیگری نحوه رفتار جامعه با آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص خانواده و مردم باید با فرهنگ سازی امکانی فراهم آورد که از طرد شدن این اشخاص خودداری شود و در خصوص رفتار جامعه که مهمترین آن اشتغال است نیز دستگاه‌های اجرایی مسئول هستند.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول