اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

تهیه شناسنامه مدیریت بحران اردبیل در دستور کار است

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: تهیه و تدوین شناسنامه مدیریت بحران شهرستان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

تهیه شناسنامه مدیریت بحران اردبیل در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان اردبیل اظهار داشت: با تهیه و تدارک این شناسنامه ما قادر می‌باشیم تا برنامه‌ها و حرکت‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم و نسبت به رفع مشکلات و نارسایی‌های حوزه مدیریت بحران بتوانیم کارهای جدی و اساسی را انجام دهیم.

وی یکی از ضروریات این حوزه را توجه به آموزش و تقویت مهارت برای مقابله با بلایای طبیعی توصیف کرد و افزود: آموزش روش‌های مقابله با بلایای طبیعی امری اجتناب‌ناپذیر است و ضرورت دارد همه افراد از نوجوان و جوان گرفته تا پیرمرد با این آموزش‌ها آشنا شوند.

دبیر تصریح کرد: ‌در فراگیری آموزش‌ها راه‌های مقابله با بلایای طبیعی بیشتر مورد هدف‌گذاری است و دستگاه‌های اجرایی استان ضرورت دارد در مورد ایمنی و مقابله با حوادثی همچون زلزله، سیل و... با هماهنگی بیشتر عمل کرده و نهادینه شدن امر آموزش و آگاه‌سازی جامعه را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول با گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی، این هفته را فرصتی مناسب برای آگاهی‌بخشی به عموم مردم و آحاد جامعه توصیف کرد و ادامه داد: ‌اگر جامعه با ارائه آموزش‌های متناسب بتواند آمادگی خود را حفظ کند، می‌توانیم از بسیاری آسیب‌ها که به دلیل ناآگاهی افراد رخ می‌دهد، جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در همین زمینه تهیه و تدوین شناسنامه مدیریت بحران برای شهرستان در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با تدارک این شناسنامه بتوانیم مطابق با برنامه‌های اولویت‌دار نسبت به رفع دغدغه‌ها اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل از برگزاری مستمر جلسات مدیریت بحران اردبیل در هر فصل خبر داد و اضافه کرد: ارائه خدمات تخصصی، جمع‌آوری امکانات دستگاه‌ها، تعیین شرح وظایف نیروها و برخی از تمهید مقدمات با هدف کاهش خطرات و حوادث طبیعی بسیار مهم و ارزشمند است.

دبیر از بررسی فعالیت‌ها و اقدامات ویژه در گرامیداشت هفته بلایای طبیعی خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف به ویژه هلال‌احمر، اورژانس، راهداری، پلیس و... قرار است مانورهای آموزشی و آگاهی‌بخشی انجام شود تا عموم مردم در جریان آموزش‌های مربوط به پیشگیری از حوادث قرار گیرند.

وی در پایان ادامه داد: ‌این مانور در یکی از مدارس شهرستان اردبیل برگزار می‌شود تا آمادگی دانش‌آموزان بیش از گذشته مورد ارزیابی و دقت و توجه نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/62003/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول