اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیریت بحران سازمان بهداشت و درمان نفت عنوان کرد

تدوین یکپارچه‌سازی مدیریت بحران در سازمان بهداشت و درمان نفت

مشاور مدیریت بحران سازمان بهداشت و درمان نفت گفت: یکپارچه‌سازی مدیریت بحران در حال تدوین و اجرا در مناطق 20‌گانه مناطق سازمان بهداشت و درمان نفت است.

تدوین یکپارچه‌سازی مدیریت بحران در سازمان بهداشت و درمان نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جلسه توجیهی کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت این شهرستان عصر امروز و با حضور حمیدرضا اسکاش مدیرعامل مؤسسه کارامدیران و مشاور مدیریت بحران سازمان بهداشت و درمان، محبوبه روح اللهی کارشناس مسئول امور بیمارستان مؤسسه کارامدیران، حمید خالقی رئیس بیمارستان و اعضای کمیته بحران بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.

در این نشست توجیهی مباحث مربوط به مدیریت فرماندهی حوادث اضطراری بیمارستانی و راهکارهای عملی و اصولی مقابله با حوادث احتمالی در منطقه از جمله زلزله، آتش سوزی، و انتشار گازهای سمی و مواد عفونی و میکروبی مطرح شد.

مدیرعامل مؤسسه کارامدیران و مشاور مدیریت بحران سازمان بهداشت و درمان نفت در حاشیه این جلسه اظهار کرد: موضوع مأموریت ما که از طرف بهداشت و درمان نفت گچساران دعوت شده‌ایم، برآوردی از میزان آمادگی این مرکز برای رویارویی برای شرایط بحران است.

حمیدرضا اسکاش ابراز داشت: در بازدیدی که  از بیمارستان و مجموعه بهداشت و درمان نفت این شهرستان صورت گرفت، به نتایجی رسیدیم که مهم‌ترین آن و هدف نخستین آن، ایجاد آمادگی برای پاسخ در شرایط اضطراری است.

وی با بیان این‌که این شرایط برای مناطق مختلف متفاوت است، افزود: در برخی مواقع رویدادهای طبیعی از جمله زلزله و سیل و در برخی مواقع توانای مدیریت بحران در سازه‌های بهداشت و درمان از جمله بیمارستان و  توانایی‌ها و شرایط مختلفی از جمله ریزش و فرسودگی بیمارستان مطرح می‌شود.

عزم جدی بهداشت و درمان نفت گچساران برای مدیریت بحران

مدیرعامل مؤسسه کارامدیران و مشاور مدیریت بحران سازمان بهداشت و درمان نفت بزرگترین برآورد بررسی از بهداشت و درمان گچساران را عزمی جدی برای مدیریت و پاسخگویی در شرایط بحران دانست و گفت: عزم اراده و خواست جدیدی در این زمینه در بهداشت و درمان نفت گچساران ایجاد شده و دبیرخانه این کمیته نیز فعال‌تر شده است.

اسکاش با بیان این‌که از دید کلی و طبق ارزیابی صورت گرفته از مناطق 20 گانه بهداشت و درمان نفت، در مناطق دیگر نیز در بحث مدیریت فرماندهی بحران اقداماتی به چشم می‌خورد، ادامه داد: اما این اقدامات پراکنده بوده حتی اصطلاحات بکار رفته یکسان نیست، سازمان‌دهی‌ها و مانورها حتی ترکیب کمیته‌های بحران نیز با هم متفاوت است.

وی عنوان کرد: عزمی از سوی سازمان بهداشت و درمان نفت کشور وجود دارد و رئیس سازمان بهداشت و درمان نفت و همکاران به ویژه دبیر کمیته بحران تلاش های گسترده‌ای در این زمینه دارند و عزمی قوی برای بالابردن توان پاسخ دهی در شرایط اضطراری احساس می‌شود.

اسکاش تصریح کرد: طبق جلسات برگزار شده؛ یکپارچه سازی مدیریت فرماندهی بحران در سطح مناطق 20 گانه در دست اقدام بوده و امیدواریم بهداشت و درمان گچساران جز نخستین مناطقی باشد که خودش را با موج یکپارچه‌کننده، هماهنگ و هم راستا کند.

وی ابراز داشت: به عنوان گروه مشاور مدیریت بحران در خدمت سازمان و مناطق هستیم تا هرجا لازم باشد از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند و به صورت یکپارچه بتوانیم مناطق را با هم هماهنگ کنیم.

اسکاش با بیان اینکه عزم و اراده بسیار بالای را در سطح مدیریت ارشد و افراد فعلی مجموعه احساس کردیم و با روحیه خوبی گچساران را به سوی اهواز ترک می‌کنیم، یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش توجیهی را جلوگیری از پراکنده‌کاری توسط مراکز بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: پراکنده‌کاری سبب اتلاف منابع می‌شود.

وی با اشاره به تهیه و تدوین دستورالعمل‌هایی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خاطرنشان کرد: این دستورالعمل‌ها به صورت پایلوت در خوزستان و اهواز در دست اجرا بوده و درصورتی که گچساران و سایر مناطق داوطلب اجرا شوند، در صورت مهیا بودن شرایط، امکان‌پذیر خواهد بود.

اسکاش ادامه داد: تعهد مدیریت ارشد و انگیزه عوامل کلیدی را شرط لازم و ضروری برای اجرای این دستورالعمل دانست.

انتهای پیام/82014/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول