اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

پایگاه چند منظوره مدیریت بحران گلستان نیازمند توسعه است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: پایگاه‎های چند منظوره مدیریت بحران در استان نیازمند توسعه است.

پایگاه چند منظوره مدیریت بحران گلستان نیازمند توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در جلسه با اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، اظهار داشت: این پایگاه‎ها با کاربری مدیریت حوادث غیرمترقبه تعریف شده و کاربری غیر از آن خلاف قانون است.

فرمانداران بر کاربری پایگاه‎های چند منظوره مدیریت بحران نظارت کنند

وی اضافه کرد: تاکنون در شهرستان‎های کلاله، مراوه‌تپه، گالیکش و آق‎قلا پایگاه‎های چند منظوره احداث و راه‎اندازی شده است. 

سمیعی یادآور شد: این پایگاه‎ها در زمان قبل از حادثه می‎بایست برای آموزش‎ها و برنامه‎های مرتبط با مدیریت بحران مورد بهره‎برداری قرار گرفته و از آن به عنوان  انبار تجهیزات این مدیریت نیز استفاده شود.

وی متذکر شد:در زمان بحران نیز از این پایگاه باید به عنوان محل اسکان اضطراری، انبار مواد غذایی و محل اسکان نیروهای امداد و نجات و تجهیزات تخصصی استفاده کرد.

سمیعی یادآور شد: فرمانداران به عنوان متولی این پایگاه‎های چند منظوره باید ضمن نظارت بر کاربری این پایگاه‎ها تمهیداتی اتخاذ کنند تا این پروژه همیشه آماده به خدمت‌رسانی در عرصه مدیریت بحران باشد.

هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، هفته ارتقای سطح آمادگی مردم است

سمیعی با اشاره به برنامه‎های روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در استان ادامه داد: انتظار می‎رود با تعامل دستگاههای اجرایی استان، برنامه‎های خوب و تاثیرگذاری در این هفته برگزار شود.

20 مهرماه روز ملی «ایمنی در برابر زلزله وبلایای طبیعی» است که پیش از این روز کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده می‎شد، شعار این هفته در کشور «انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه، مدیریت جامع مخاطرات» نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این هفته با هدف ارتقاء سطح آگاهی‎های عمومی نسبت به مخاطرات طبیعی، نحوه پیشگیری و گسترش فرهنگ ایمنی در سطح کشور و به تبع آن استان برگزار می‎شود.

شهرداری‎ها می‎توانند از ماشین‌آلات مدیریت بحران برای لایروبی استفاده کنند

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اجرای پروژه بانک ماشین‌آلات مدیریت بحران استان افزود: انتظار می‎رود با تکمیل این بانک اطلاعاتی، مشکلات ترابری مدیریت بحران استان بهتر سامان یابد.

سمیعی ادامه داد: مدیریت بحران استان آمادگی دارد با شهرداری‎های استان در زمینه واگذاری این ماشین‎آلات، برای لایروبی داخل شهر همکاری داشته باشد.

ماهیت مشکلات مسکن مهر کلاله در حوزه کاری این اداره کل قرار ندارد

وی با اشاره به موضوع مسکن مهر کلاله تصریح کرد: پیش از این نیز گفته‎ایم که این موضوع به دلیل ماهیت آن در حوزه مدیریت بحران قرار ندارد.

سمیعی با تاکید بر اینکه این پروژه در سطح کشور یک طرح با ارزش و ماندگار است، متذکر شد: نباید مشکلات این پروژه در یک شهرستان کلیت آن را زیر سوال ببرد.

به گفته وی؛ با توجه به تاکید معاون عمرانی استاندار گلستان این موضوع باید توسط مشاور مورد مطالعه دقیق قرار گیرد تا طبق نتیجه‎ای که حاصل خواهد شد، تصمیم‌گیری شود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول