اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد فردوس خبر داد

راهیابی 6 اثر به هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی‌

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس از راهیابی 6 اثر نمایشی به هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی خبر داد.

راهیابی 6 اثر به هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی‌

اسماعیل رهنی‌محبوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: هفتمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی 10، 11 و 12 مهرماه به میزبانی شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

وی گفت: تعداد 9 نمایش از شهرهای مختلف استان، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی هیئت بازبینی، تعداد 6 اثر به جشنواره راه یافت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس افزود: در هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی تعداد دو اثر نمایشی با عنوان "ترانه کاغذ باد" به کارگردانی مهدی رحیمی و نمایش "بیا تا چای بخوریم" به کارگردانی مرضیه شاه‌دادی و عارف عشقی موحد از شهرستان بیرجند شرکت دارد.

رهنی‌محبوب، نمایش "گل‌ و نار" به کارگردانی حسین یوسفی از شهرستان سربیشه، نمایش "چله دل" به کارگردانی مسعود رونقی از شهرستان قائن، نمایش "اقلیما" به کارگردانی حمیدرضا سالمی از شهرستان طبس و نمایش "جدال با خوابی بی‌انتها" به کارگردانی بهروز ندایی از شهرستان نهبندان را از جمله آثار رسیده به هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره دهم و مراسم اختتامیه نیز 12 مهرماه در محل تالار محراب شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس یادآور شد: در هفتمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی تعداد 100 نفر از هنرمندان استان حضور دارند که پس از اجرای نمایش‌ها در دو نوبت صبح و عصر، نمایش برتر به جشنواره منطقه‌ای و سپس به جشنواره فجر راه می‌یابد.

فردوس قطب تئاتر خراسان جنوبی است

رهنی‌محبوب با اشاره به سابقه طولانی شهرستان فردوس در عرصه تئاتر و تاسیس انجمن نمایش این شهرستان در سال 1367 گفت: فردوس در هنر تئاتر همواره حرفی برای گفتن داشته است و توانسته در این عرصه به مقام‌های نخست در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری دست یابد.

وی افزود: قدمت دیرینه هنر تئاتر در فردوس سبب شده که این شهرستان همواره خوش درخشیده و در سال 1390 با نمایش "اتوبوس" به کارگردانی حسین ابراهیمی به جشنواره بین‌المللی فجر راه یابد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس تصریح کرد: راهیابی نمایش " شنل قرمزی" به جشنواره بین المللی کودک و نوجوان و نیز پیشنهاد اجرا در کشور آلمان و کسب 6 جایزه برتر از دیگر افتخارات انجمن نمایش این شهرستان است.

انتهای پیام/69007/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول