اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 6 استان کشور

10 نمایش در همایش منطقه‌ای تئاتر سوره در بجنورد اجرا شد

10 نمایش در دومین همایش منطقه‌ای تئاتر سوره ماه با حضور 6 استان در بجنورد به اجرا درآمد.

10 نمایش در همایش منطقه‌ای تئاتر سوره در بجنورد اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان خراسان شمالی، این آثار نمایشی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی بوده که در بجنورد به میزبانی حوزه هنری استان خراسان شمالی به روی صحنه رفت.

در روزهای برگزاری همایش به غیر از روز اول که سه نمایش به روی صحنه رفت، هر روز چهار اثر از گروه‌های استانی در دو سالن گلشن و حافظ شهر بجنورد به نمایش در آمدند و اکثر اجراها با جمعیت پرشوری که برای دیدن تئاتر در سالن حاضر بودند، مواجه شدند.

به گفته مرادی‌بیناباج، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، حضور مردم برای تماشای آثار نمایشی این همایش هنری به خاطر هنر دوست بودن مردم این شهر بوده که از این رویداد هنری استقبال کردند.

البته در این میان نباید از تبلیغات شهری خوب و اطلاع رسانی به ارگان‌ها و نهادهای استان در برگزاری این همایش توسط حوزه هنری استان غافل شد.

آثار به نمایش درآمده با توجه به شعار جشنواره ماه یعنی «معنویت، اندیشه و هنر» حول و حوش مضامین مذهبی و قرآنی، دفاع مقدس، بیان آیین‌ها و رسوم محلی و داستان‌های حماسی بود که بیشتر توسط هنرمندان و چهره‌های جوان استانی به نمایش درآمدند.

از مهم‌ترین نکات مثبت در برگزاری همایش منطقه‌ای تئاتر سوره ماه حضور گروه‌ها از دیگر استان‌ها در کنار هم و دیدن آثار یکدیگر بود که این حضور تعامل، تبادل اطلاعات و آشنایی با آثار نمایشی دیگر استان‌ها را باعث شد.

در این همایش جوانان هنرمند پر شوری حاضر بودند که با توجه به امکانات ناچیز استانی هر کدام امید به راه‌یابی در مرحله نهایی جشنواره را داشتند. این استعدادهای جوان نمونه کوچکی از هنرمندان کشف شده و یا ناشناخته کشور هستند که در صورت توجه مسئولان و ارائه آموزش درست و سعی و کوشش خودشان می‌توانند چراغ هنر تئاتر را در کشور روشن نگاه دارند.

امید است جشنواره‌هایی از این دست بتواند در معرفی آثار نمایشی با کیفیت موفق عمل کرده و باعث شناسایی استعدادهای استانی شود.

انتهای پیام/63002/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول