اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد هرمزگان اعلام کرد

حضور 7 اثر در فینال تئاتر هرمزگان

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه تعداد هفت اثر نمایشی از میان 20 اثر شرکت کننده به دور پایانی بیست و ششمین دوره تئاتر هرمزگان راه یافته‌اند، گفت: در این دوره کیفیت را فدای کمیت نکردیم.

حضور 7 اثر در فینال تئاتر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نیرومند پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، عنوان کرد: جشنواره تئاتر استانی از معتبرترین جشنواره‌های تئاتر است که هر ساله هنرمندان تئاتر استان در آن گرد هم می‌آیند و حاصل تلاش و تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: همواره عموم گروه‌های نمایشی مطرح و فعال استان هرمزگان در این جشنواره حضوری چشم گیر داشته‌اند و طی سالیان اخیر گروه‌های برتر جشنواره تئاتر استان هرمزگان در سطح کشوری و بین المللی نیز مطرح شده‌اند.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان خاطر نشان کرد: به عنوان مثال طی روزهای آینده گروه تئاتر ققنوس بندرلنگه با دو نمایش "من خدا را دوست دارم" و "جای پای خالی" در جشنواره بین‌المللی "های فست" کشور ارمنستان شرکت می‌کند که این دو نمایش ابتدا در جشنواره استانی و سپس در جشنواره منطقه‌ای و جشنواره فجر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.

نیرومند در ادامه با اشاره به روند برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، اظهار داشت: فراخوان این جشنواره از خرداد ماه سال جاری به شهرستان‌ها ارسال و اطلاع رسانی لازم در بین گروه‌های هنری صورت گرفت و در پایان مهلت فراخوان، 20 اثر از گروه‌های نمایشی سراسر استان متقاضی شرکت در جشنواره شدند.

وی افزود: بازبینی آثار جشنواره توسط شورای انتخاب شامل مهدی عطایی دریایی و مجید سرنی‌زاده از هنرمندان شناخته شده استان و همچنین حجت الاسلام و المسلمین کاظم قنبری به عنوان نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به همراه نماینده دبیرخانه جشنواره از 27 لغایت 30 شهریور ماه در شهرستان‌های بستک، رودان، میناب، جزیره هرمز و بندرعباس صورت گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: از مجموع 20 اثر متقاضی، 10 اثر شایستگی ورود به بخش مسابقه جشنواره را کسب کردند که با توجه به بررسی آثار توسط مرکز هنرهای نمایشی دو اثر از میناب و یک اثر از بندرعباس به علت اینکه در گذشته در جشنواره و همایش‌های تئاتر حضور یافته بودند از مرحله نهایی جشنواره کنار گذاشته شدند.

نیرومند با اشاره به آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره تئاتر استان، بیان داشت: هفت اثر نمایشی شامل "هیچ" به کارگردانی ایوب رحیمی و جعفر قاسمی از میناب، "بی بری" به کارگردانی علیرضا داوری از رودان، "شط شور" به کارگردانی حسین کعبی از بندرعباس، "زن" به کارگردانی مجید بشکال از بندرعباس، "بفشار خراشنگم را" به کارگردانی حسین غلامشاهی از میناب، "نگرانی" به کارگردانی حسین درویشی از رودان و "برم ببینم برگردم" به کارگردانی غلام رنجبر از بندرعباس در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه تشکیل گروه‌های تئاتری در شهرستان بستک و در راستای حمایت از هنر نمایش در این شهرستان نمایش "در آستانه فروپاشی" به کارگردانی فریبا آذرهرنگ از بستک در بخش جنبی جشنواره تئاتر استان اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان ادامه داد: هیئت داوران بخش مسابقه این جشنواره شامل حمید ابراهیمی، کرامت رودساز و محسن سلمانی فارسانی هستند و میلاد نیک آباد به عنوان منتقد در این جشنواره حضور دارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان از 10 الی 13 مهرماه سال جاری در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر و با توجه به سیاست تمرکز زدایی و در راستای رشد تئاتر در مناطق مختلف هرمزگان، جشنواره تئاتر استانی در شهرستان‌های مختلف هرمزگان برگزار شد اما به درخواست هنرمندان تئاتر استان هرمزگان این جشنواره پس از پنج سال بار دیگر امسال در بندرعباس برگزار می‌شود.

نیرومند گفت: نگاه ما در این دوره بیشتر مورد توجه قرار دادن محتوا و سطح کیفی آثار بوده و در این راستا آثار مطلوب به لحاظ کیفی برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند.

وی یادآور شد: آثار برگزیده جشنواره تئاتر استانی به جشنواره منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند و در صورت برگزیده شدن در آن جشنواره نیز در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت خواهند کرد.

دبیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان افزود: از جمله برنامه‌های بخش جنبی این جشنواره نیز برگزاری کارگاههای آموزشی و جلسات نقد و بررسی است.

انتهای پیام/88001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول