اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت بخش مسابقه نمایش کودک:

شعارهای جشنواره قبل از آغاز آن اعلام شود / اجرای مستمر عامل رشد تئاتر کودک

عضو هیئت بخش مسابقه نمایش کودک گفت: کار مستمر و اجراهای پیگیر و ادامه‌دار در هر استان موجب رشد و توسعه تئاتر کودک و نوجوان می‌شود.

شعارهای جشنواره قبل از آغاز آن اعلام شود / اجرای مستمر عامل رشد تئاتر کودک

مریم کاظمی در آستانه برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در داوری کارهای کودک و نوجوان بنده به همراه چهار داور دیگر فیلم اجراهای کودک و نوجوان را دیده و ارزیابی کردیم.

وی تصریح کرد: معیار داوری نمایش‌ها متن یا موضوع نمایش، چگونگی پرداخت موضوع برای مخاطبان نمایش، استفاده از موسیقی، طراحی صحنه و لباس، بازیگری، کارگردانی، جذابیت بصری ـ اجرایی، کاربرد همه این عناصر در ترکیب و بافت نمایش و همینطور تنوع، مورد توجه قرار گرفت.

عضو هیئت بخش مسابقه نمایش کودک یادآور شد: انتخاب نهایی آثار نمایشی حاصل رأی اکثریت افراد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه کار مستمر و اجراهای پیگیر و ادامه‌دار در هر استان مد نظر قرار دارد، بیان کرد: با توجه به نیازهای فرهنگی ـ اجتماعی مورد نظر استان، تنها راه ترقی هنر تئاتر داشتن اجراهای مستمر است.

کاظمی اظهار کرد: برگزاری نمایش‌ها در ایام جشنواره تنها برای رتبه‌آوری یا شرکت‌ کردن در جشنواره‌هاست و راه‌اندازی دبیرخانه برگزاری جشنواره‌ها هیچ نتیجه‌ای جز آمار دادن ندارد.

وی با بیان اینکه شعارهای جشنواره بر اساس شرایط موجود و امکانات بالقوه خلق می‌شوند، یادآور شد: اگر جشنواره یا اتاق فکر اجرایی آن تصمیم بر استفاده از شعار «تئاتر و خانواده» دارند، باید قبل از فراخوان جشنواره شعارها اعلام شود تا نمایش‌ها نیز بر این اساس ارزیابی شود.

این عضو هیئت انتخاب آثار نمایش کودک اظهار کرد: اگر قرار است از یک شعار در جشنواره بهره‌مند شد، باید ارزیابی و تحقیق همه جانبه‌ای از نمایش‌هایی که در طول یک سال و نیم گذشته اجرا شده، داشته باشند که برآیند آن این شعار باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر نباید برای تفریح وارد مدارس شود، اذعان کرد: تئاتر باید به عنوان یک واحد درسی باید وارد مدارس شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: اگر روزی تئاتر به صورت ساختاری وارد مدارس شد، می‌توانیم امیدوار باشیم که 25 سال بعد از کار فراگیر و درست شاهد رشد و نهادینه‌سازی فرهنگ باشیم.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول