اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی شهرضا:

دهکده گردشگری روستای اسفرجان با محوریت بخش تعاون احداث می‌شود

بخشدار مرکزی شهرضا گفت: دهکده گردشگری روستای اسفرجان با محوریت بخش تعاون وبا رویکرد تقویت صنعت توریسم روستایی اجرایی می‌شود.

دهکده گردشگری روستای اسفرجان با محوریت بخش تعاون احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محسن یونسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهکده گردشگری روستای اسفرجان با محوریت بخش تعاون وبا رویکرد تقویت صنعت توریسم روستایی اجرایی می‌شود، اظهار داشت: روستاهای تابع شهرستان شهرضا به لحاظ برخورداری از آب و هوای مناسب، منظره‌های طبیعی و امکانات زیرساختی از قابلیت‌های بارزی برخوردار هستند و بر این اساس طرح توسعه صنعت گردشگری روستایی مطابق با چشم‌انداز ترسیم شده در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دو روستای اسفرجان و هونجان به عنوان روستاهای نمونه گردشگری از سوی دولت مطرح هستند و بر همین اساس نسبت به تمهید امکانات زیرساختی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این مناطق اقدام شده است.

بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی مطلوب از مهم‌ترین امتیازات روستاهای شهرستان در راستای جذب گردشگر به شمار می‌رود، بیان داشت: احداث دو کمپینگ گردشگری در سطح شهرستان شهرضا براساس همین اصل مهم اجرایی شده است و بر همین اساس کمپینگ روستای اسفرجان در ایام نوروز سال جاری در بین 7 کمپینگ استان اصفهان رتبه نخست را کسب کرده و همچنین کمپینگ شهر منظریه موفق به کسب رتبه‌های برتر در این حوزه شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری زمینه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی واقتصادی را در هر منطقه مهیا می‌کند، بیان داشت: منطقه زرچشمه به عنوان یکی از کم نظیرترین مناطق گردشگری در سطح منطقه مطرح است که با تدابیر اتخاذ شده از سوی بخشداری مرکزی شهرستان در آینده نزدیک زمینه لازم برای جذب گسترده گردشگران در این منطقه مهیا می‌شود.

یونسی در بخش دیگری از سخنان خود کاهش چشمگیر مهاجرت  از سطح روستاهای شهرستان در طول چند سال گذشته را مرهون سیاست های کلان کشور در راستای محرومیت زدایی از این مناطق ذکر کرد و افزود: در حال حاضر حدود 25 درصد از جمعیت شهرستان شهرضا در سطح روستاهای تابع ساکن هستند و با اجرای طرح‌های گاز، آب و برق رسانی به روستاها، تمهید امکانات مخابراتی و ارتباطی، تخصیص تسهیلات مناسب در بخش اشتغال کشاورزی، تسهیل خدمات حمل و نقل و اختصاص امکانات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی میزان گرایش روستاییان به شهرنشینی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه روستاییان در دوران دفاع مقدس با حضور چشمگیر خود در عرصه‌های مختلف شعار ایثار و مقاومت را به منصه ظهور رساندند، تصریح کرد: براساس آمار موجود روستاهای شهرضا با اهدای 375 شهید والامقام نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشتند و در این بین روستای اسفرجان با تقدیم 110 شهید به عنوان روستای نمونه در حوزه ایثار و شهادت مطرح است.

بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان همواره در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی با صلابت و شکوه کم نظیری فعالیت داشته‌اند، افزود: در سال جاری همگام با برگزاری انتخاب شوراهای اسلامی در روستاها، برای نخستین بار شورای عشایری در سطح سه تیره از عشایر برگزار شد و با مشارکت 85 درصدی روستاییان و عشایر برگ زرین دیگری بر افتخارات این دیار افزوده شد.

وی ترویج تعالیم قرآنی را از مهم‌ترین اهداف فرهنگی بخش داری مرکزی شهرضا در سطح روستاها برشمرد و گفت: در حال حاضر حدود 70 حافظ قرآن کریم در سطح روستاهای تابع شهرستان تربیت شده اند که این امر بیانگر وضعیت مناسب فرهنگی و اجتماعی در سطح منطقه است.

انتهای پیام/63011/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول