اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

مشارکت بخش خصوصی در صنعت گردشگری ضروری است

امام جمعه قروه گفت: واگذاری بخشی از امور به مردم از منویات مقام معظم رهبری است که مشارکت یخش خصوصی در راستای اجرایی شدن توسعه صنعت گردشگری را ضروری می‌نماید.

مشارکت بخش خصوصی در صنعت گردشگری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا پیش از ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران بخش گردشگری این شهرستان اظهار کرد: در گذشته بخش مهمی از میراث فرهنگی کشور ما به تاراج رفت که جای تاسف است.

وی با بیان اینکه امروز کشورهایی همچون آمریکا که از آن به عنوان ابرقدرت یاد می‌شود، درصدد ساختن یک میراث فرهنگی برای خود هست، گفت: در بخشی از اقدامات خصمانه‌ای که در آمریکا و افغانستان شکل گرفت نیروهای خاموش این کشور، میراث فرهنگی این کشورها را به یغما بردند.

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از تاریخ عظیم فرهنگ کشورمان در موزه‌های خارج از کشور نگهداری می‌شود، افزود: فلسفه وجودی میراث فرهنگی، نگهداری از آثاری است که بیانگر قدمت کشور ماست.

احیا با تاکید بر حرکت به سمت توسعه به ویژه در بخش گردشگری تصریح کرد: یکی از نیازهای مبرم شهرستان قروه، توسعه هتل‌ها و اماکن اقامتی و رفاهی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، صنعت گردشگری در کردستان در گام‌های نخست توسعه خود قرار دارد.

امام جمعه قروه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فرهنگی بودن کردستان، تصریح کرد: همین نکته بیانگر این است که تمدن کردستان پیشینه بیشتری از تمدن ایرانی دارد و به همین دلیل در جذب گردشگر باید این نقطه قوت استان مدنظر قرار گیرد.

احیا یکی از خلاءهای موجود در بخش گردشگری در قروه را عدم معرفی صنایع دستی و توانمندی‌های این شهرستان برشمرد و گفت: اماکن اقامتی و رفاهی از ظرفیت مناسبی برای این منظور برخوردار هستند و می‌توانند در قالب غرفه‌هایی در این اماکن این مهم را محقق کنند.

به گفته امام جمعه قروه، در حال حاضر حرکت به سمت توسعه گردشگری باید برمبنای اصول علمی باشد و در این میان از ظرفیت رشته‌های دانشگاهی مرتبط با گردشگری نیز می‌توان بهره گرفت.

احیا در ادامه ایجاد مجتمع‌های رفاهی در قروه را از راهکارهای توسعه جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: این مجتمع‌ها به دلیل دارا بودن تمامی خدمات مورد نیاز برای مسافران و گردشگران، مکان مناسبی برا ی رونق گردشگری خواهد بود و در این زمینه باید با تدبیر و مشورت پیش رفت.

امام جمعه قروه در ادامه با انتقاد از اختصاص تسهیلات بانکی با بهره کلان برای احداث هتل و مجتمع‌های گردشگری، گفت: این کار قابل قبول نیست و در راستای رکود صنعت گردشگری است.

وی با اشاره به اختلاس 30 میلیارد تومانی در یکی از شعب بانک در قروه، اظهار داشت: اگر نگاه سیستم یک نگاه سالم بود، این پول می‌توانست، در قالب صدها وام به کسانی اختصاص یابد که دغدغه توسعه شهر را در هر زمینه‌ای دارند.

انتهای پیام/79009/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول