اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری همدان خبر داد

معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام گردشگری در همدان

رئیس هیئت سوارکاری همدان از برگزاری نخستین مسابقات پرش با اسب جام گردشگری و معرفی برترین‌های این مسابقات خبر داد.

معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام گردشگری در همدان

سید وحید برقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان اظهار داشت: با آغاز هفته گردشگری به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان و هیئت سوارکاری این استان، نخستین مسابقات پرش با اسب در باشگاه سوارکاری ایثار همدان برگزار شد.

وی افزود: در این رقابت‌ها 18 سوارکار برتر استان حضور داشتند که در دو رده سنی بزرگسالان و اسب‌های حرفه‌ای و همچنین سوارکاران و اسب‌های مبتدی برگزار شد.

رئیس هیئت سوارکاری همدان اضافه کرد: این مسابقات با هدف معرفی و گسترش توریسم ورزشی و اکوتوریسم در نهمین هفته تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان و با حضور ورزشکارانی از باشگاه‌های ابن سینا، اکباتان و شبدیز و به میزبانی باشگاه سوارکاری ایثار برگزار شد که در پایان نفرات برتر معرفی شدند.

در این مسابقات فقط در رده سنی بزرگسالان به صوت رقابتی انجام شد و به اسب‌ها و سوارکاران برتر جوایز ارزنده از طرف اداره میراث فرهنگی استان و حامیان این رقابت‌ها اهدا شد.

به گفته وی، مسابقات جام گردشگری برای نخستین‌بار برگزار شد که با استقبال بسیار خوب سوارکاران و خانواده‌های علاقه‌مند به این رشته مهیج روبرو شد.

برقعی با اشاره به اینکه در رده بزرگسالان مسابقات در دو راند برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این رده سنی هفت سوارکار با هشت اسب حضور داشتند و طی دو راند با هم رقابت کردند که در نهایت سوارکارانی که با زمان بهتر و خطای کمتر هر دو راند را به پایان رسانند معرفی شدند.

وی یادآور شد: در پایان مسابقات رده سنی بزرگسالان محمدرضا طراحیان با اسب‌های مونالیزا و گابن‌بوی مقام‌های اول و دوم از باشگاه سوارکاری اکباتان را به خود اختصاص داد و رضا شکری با اسب کارملایت از باشگاه ابن سینا به عنوان سومی بسنده کرد.

در پایان این مسابقات جوایز با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، رزیتا ناصرالمعمار معاون گردشگری، احمد ترابی معاون سرمایه‌گذاری این اداره کل، سیدمصطفی اردستانی، مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی، فرهنگی، ورزشی گنج‌نامه، شهرام شیروانی رئیس جامعه هتل‌داران استان و سیدوحید برقعی رئیس هیئت سوارکاری استان همدان به برترین‌های این مسابقات اهدا شد.

صنایع دستی، کتاب حماسه الوند، مدال یادبود و جوایز نقدی هدایای بود که سوارکاران برتر از مسئولان اجرایی مسابقه به یادگار دریافت کردند.

گفتنی است در این مسابقات مجموعه ورزشی هتل بین‌المللی باباطاهر، مجموعه رستوران‌های مستر دیزی شعبه همدان و دهکده تفریحی، توریستی، فرهنگی، ورزشی گنج‌نامه به عنوان حامیان این مسابقات همکاری خوبی را با مجموعه میراث فرهنگی استان داشتند.

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول