اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان خبر داد

برگزاری جشن بزرگ روز دریانوردی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری جشن گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در استان با حضور اقشار مختلف دریایی به میزبانی بندر شهید رجایی خبر داد.

برگزاری جشن بزرگ روز دریانوردی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا دلبری پیش از ظهر امروز طی نشستی در این رابطه خاطرنشان کرد: حدود یک سوم از مرزهای میهن عزیز اسلامی ایران در طول 5800 کیلومتر سواحل دریای خزر و دریای عمان و خلیج فارس را مرزهای آبی تشکیل داده که این امر موقعیت ممتازی را در منطقه خاورمیانه برای کشور ما ایجاد کرده است.

وی ضمن بیان این مطلب که موهبت الهی دریا موجب شده تا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای در شمال و جنوب کشور پدید آید، ادامه داد: هرمزگان با برخورداری از 2300 کیلومتر نوار ساحلی، ساحل نشینانش سابقه طولانی در امر دریانوردی دارند؛ بر همین اساس توجه به قابلیت‌های آشکار و نهان در پهنه دریایی این خطه نیلگون، موجب می‌شود تا با توسعه سواحل، رونق اقتصادی و «تمدن جدیدی» در شهرهای ساحلی شکل گیرد و زندگی نوینی با محوریت دریا در این مناطق پایه گذاری شود.

دلبری قابلیت‌های مختلف دریا در اقتصاد کشور را شامل حمل و نقل کالای تجاری و نفتی، سفرهای دریایی و گردشگری دریایی، صید و صیادی، صنایع ساحلی و فراساحلی عنوان کرد و افزود: برای ایجاد تمدن جدید در مناطق ساحلی ضروری است توسعه دریامحور به عنوان یک رویکرد کلان در برنامه‌های توسعه‌ای، مد نظر برنامه ریزان اقتصادی کشور قرار گیرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی فرا رسیدن روز 29 سپتامبر( هفتم مهرماه) روز جهانی دریانوردی که امسال با عنوان "توسعه پایدار؛ نقش ارگان‌های دریایی کشور" نامگذاری شده را گرامیداشت و افزود: این مناسبت ویژه بهانه ای است تا خانواده بزرگ دریایی در نقاط مختلف جهان دور یکدیگر گرد آیند و تلاش‌ها و موقعیت‌های به دست آمده را مرور کنند و چشم انداز پیش رو را با بهره گیری از تجارب یکدیگر بهتر از گذشته ترسیم نمایند.

وی ادامه داد: این مناسبت برای جامعه دریایی ایران اسلامی که در زمره کشورهای دریایی به شمار می رود، از اهمیت خاصی برخوردار است، به طوری که از یکم تا هفتم هرسال یک هفته کامل با عنوان هفته دریانوردی به آن اختصاص یافته و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

دلبری اضافه کرد:  به همین منظور در قالب آیینی ویژه در بندر شهید رجایی، برنامه ریزی صورت گرفته است تا از تلاش‌ها و زحمات بیش از 120 نفر فعالان و دست‌اندرکاران زمینه‌های مختلف در عرصه دریانوردی هرمزگان که نقش مؤثری در حفاظت و ایمنی دریانوردی، توسعه اقتصاد و تجارت کشور دارند، قدردانی شود.

وی از امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه دریایی به عنوان مهمانان ویژه این مراسم یاد کرد و گفت: در این آیین برنامه‌های متنوعی به منظور گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول