اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفت

تجدیدمیثاق دانشـگاهیان دانـشگاه دریـانوردی و عـلوم دریـایی چـابـهار با شهدا

دانشـگاهیان دانـشگاه دریـانوردی و عـلوم دریـایی چـابـهار با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدیدمیثاق کردند.

تجدیدمیثاق دانشـگاهیان دانـشگاه دریـانوردی و عـلوم دریـایی چـابـهار با شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

در این مراسم دانشگاهیان بر لزوم حمایت از آرمان‌های امام خمینی (ره) و اصل ولایت فقیه، تحقق امر مهم اسلامی شدن دانشگاه‌ها، بسترسازی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، رشد روزافزون و خودکفایی تولید داخلی، نهادینه سازی فرهنگ مصرف تولیدات بومی در کشور، ایجاد اقتصاد دانش بنیان و استمرار جهاد اقتصادی، ادامه راه پرافتخار شهیدان جهاد علمی، توجه به سبک زندگی اسلامی، دفاع از اصول تفکر اسلام ناب و توجه به بصیرت افزایی تأکید کردند.

در ادامه دانشگاهیان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تأکید کردند: ما دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اساتید،تشکلهای دانشجویی و کارمندان، رسالت اصلی خود را ایجاد جبهه علمی و فرهنگی در مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان، بصیرت افزایی، تحقق آرمانهای جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم، پرورش نخبگان علمی و فرهنگی و حرکت در مسیر تحقق این آرمانهای مقدس دانسته و در این مسیر از تمام سرمایه های خود بهره خواهیم گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار که در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان چابهار با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهیدان تجدید بیعت کردند، افزود: همه ما وظیفه داریم آرمان‌های والای امام راحل و شهیدان عظیم‌الشأن را قدر نهیم، چرا که سرافرازی میهن اسلامی و سلامتی و امنیت در سایه خون سرخ شهیدان است و برای حفظ و امنیت کشور به بال سبز ولایت و بال سرخ شهادت نیاز داریم و همواره برای زنده نگه داشتن یاد شهدا باید در عرصه های علمی و سیاسی تلاش کرده و در عمل نیز این را نشان دهیم.

عباس توان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام و شهیدان با اشاره به نبرد نابرابر دشمن در جنگ تحمیلی اظهار داشت: ملت ایران در این جنگ نابرابر دفاعی مقدس و ماندگار را رقم زد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام را ارمغان دفاع مقدس خواند و افزود: پیروزی بزرگ در عرصه جنگ و موفقیت‌های امروز ما مدیون شجاعت و ایثارگری رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل است.

توان با اشاره به اینکه اگر آن شهادت‌طلبی‌ها نبود امروز هم انقلاب، قدرت و حیثیت نداشتیم تصریح کرد:هدف دشمنان از به راه انداختن جنگ تجزیه ایران اسلامی بود که دفاع جانانه رزمندگان غیور این خاک و بوم اجازه دسترسی آمریکا به اهداف پلیدش را نداد.

وی، طراحی نقشه‌های آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی را متذکر شد و ابراز داشت: توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‏های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به حمایت‌های مالی و سیاسی آمریکا از صدام در جنگ علیه ایران، خاطرنشان کرد: هر چیزی که صدام درخواست می‌کرد به او می‌دادند.

توان، رمز پیروزی و اقتدار ایران اسلامی را وحدت و تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه و حضور یک‌پارچه مردم باعث شکست دشمن شد.

وی، شرایط امروز ایران را از هر لحاظ به مراتب بهتر از گذشته توصیف کرد و افزود: دشمن هم ضعیف شده است و همه تلاش‌های آنها منجر به شکست خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، جنگ هشت ساله تحمیل شده به ایران را جنگ تمام عیار در قدرت‌نمایی حق بر باطل توصیف کرد و ادامه داد: در این جنگ هشت ساله ملت ایران نه تنها آبدیده‌تر شد بلکه به ثمراتی دست یافت که نمونه آن شجاعت، قدرت ایستادگی و به ثمر نشستن خلاقیت‌ها و اعتماد به نفس‌ها بود.

توان عنوان کرد: امروز به مراتب پر توان‌تر از جنگ هشت ساله کشور ما در عرصه دفاعی در برابر تمام متجاوزان احتمالی ایستاده و به تمام یاوه‌سرایی‌های احتمالی در منطقه پاسخی قاطع خواهد داد.

وی، انصراف آمریکا از حمله به سوریه را یکی از ابعاد این قدرت‌نمایی واقعی توصیف کرد و بیان داشت: آمریکا از ترس قدرت منطقه‌ای ایران و کشورهای متحدی همچون روسیه و چین از حمله مستقیم به سوریه منصرف شد و امروز به دنبال بهانه‌ای است تا دولت سوریه را در تنگنا قرار دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ادامه پیشرفت امروزه کشور در انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، علم و تکنولوژی، نانو را ریشه در اعتماد به نفس و برکات دوران دفاع مقدس عنوان کرد و اذعان داشت: تا زمانی که اعتقاد دینی و اسلامی و شعار حسین، حسین و تفکر بسیجی بر این کشور حاکم است هیچ تهدیدی از طرف دشمن نمی‌تواند ملت ایران را هراسان کند.

توان در پایان ایستادگی دولت و ملت سوریه در مقابل دشمنان و پیروزی‌های پی‌درپی حزب‌الله لبنان در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی را الگوبرداری از تفکر بسیجی ملت ایران عنوان کرد و اذعان داشت: امروزه بسیج باید در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته باشد و این تفکر را برای نسل جوان و نوجوان کشورمان تبیین کند.

انتهای پیام75004/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول