اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

استان بوشهر به قطب دریانوردی جنوب کشور تبدیل شود

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن تاریخ کهن در عرصه دریانوردی و وجود طولانی‌ترین مرز آبی، باید به‌عنوان قطب دریانوردی در جنوب کشور معرفی شود.

استان بوشهر به قطب دریانوردی جنوب کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر، به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با تجلیل از حماسه آفرینی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس که عزت و افتخار برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت و ایثار آسمانی رزمندگان اسلام است که با مجاهدت، شهادت، اسارت و جانبازی برگ زرینی بر کتاب افتخارات ایران اسلامی اضافه کردند.

خطیب نماز جمعه بوشهر به سفر دکتر روحانی رئیس جمهور و تیم همراهش به نیویورک برای شرکت در مجمع سالانه سازمان ملل اشاره کرد و گفت: روحانی و همراهانشان در این اجلاس مسائل مختلف کشور را با جدیت دنبال می‌کنند ولی جهان سلطه باید در مذاکرات خود با ایران اسلامی تغییر رویه دهد زیرا جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و استراتژیک با تاریخ کهن و مردمی با فرهنگ است و در یکی از نقاط مهم و استراتژیک جهان قرار دارد.

امام جمعه بوشهر نقش تعیین کننده ایران در حوزه خلیج فارس، خاورمیانه و جهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: استکبار جهانی باید موضع خود را نسبت به ایران با توجه به اقتدار آن در همه عرصه‌ها تغییر دهد و مبنای کار آن‌ها باید احترام متقابل باشد.

صفایی بوشهری آزاد کردن اموال بلوکه شده ایران در کشورهای اروپایی و آمریکایی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: جهان سلطه باید بداند، در رفتار خود با ایران اسلامی احترام متقابل باید مد نظر باشد چرا که رفتار بد عواقب بسیاری برای آنان در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نرمش قهرمانانه در مذاکرات باید صورت گیرد اشاره کرد و افزود: این استراتژی در واقع رسیدن ایران اسلامی به اهداف از پیش تعیین شده در مسابقه مذاکرات دیپلماسی است که باید به دور از هر گونه بحران و تنش‌افزایی باشد.

وی به خلع سلاح هسته‌ای کشورهایی که دارای این سلاح‌ها هستند پرداخت و گفت: در حالیکه ایران اسلامی در فقه اسلامی و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تولید و استفاده از این سلاح‌ها را حرام می‌داند دارندگان این نوع سلاح‌ها ایران را به تولید این گونه سلاح‌ها متهم می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس دارای سلاح هسته‌ای است، از آژانس انرژی هسته‌ای خواست این رژیم را به دلیل داشتن زرادخانه هسته‌ای زیر نظر قرار دهد.

صفایی بوشهری به روز جهانی دریانوردی اشاره و با بیان اینکه دریا در حوزه جغرافیایی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است گفت: ایران اسلامی هم در جنوب و هم در شمال در حوزه دریا دارای نقاط استراتژیک است که توسعه زیر ساخت‌های دریایی به ویژه ساخت اسکله، بندر و تجهیزات مدرن و به‌روز با تسهیلات ویژه دریایی و دریانوردی مهم و با اهمیت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر استان بوشهر را در دریانوردی با سابقه کهن دانست و گفت: این استان با داشتن مرز طولانی دریایی با خلیج فارس، باید به‌عنوان قطب دریانوردی در جنوب کشور معرفی شود.

وی با گرامیداشت روز سالمند بر توجه به قشر سالخورده که عمر خود را در عرصه‌های گوناگون اجتماع صرف کرده است تاکید کرد و گفت: مادران و پدران سالمند خود را که با گذشت سال‌ها تلاش در رسیدگی به فرزندان و امور اجتماعی اکنون به سن سالمندی رسیده‌اند دریابید و به آن‌ها احترام بگذارید.

امام جمعه بوشهر در پایان بر حضور گسترده مردم در جشن عاطفه‌ها تاکید کرد و گفت: برای تامین نیازهای دانش‌آموزان در این جشن باشکوه که هفتم مهر ماه برگزار می‌شود حضوری فعال داشته باشید.

انتهای پیام/66606/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول