اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور صیادان شیلات هرمزگان خبر داد

برگزاری 1480 نفرروز آموزش برای صیادان هرمزگانی

رئیس اداره امور صیادان شیلات هرمزگان از برگزاری یک‌هزار و 480 نفرروز دوره‌های آموزشی با هدف آشنایی با قوانین و گرفتن گواهینامه دریانوردی دوره برای صیادان هرمزگانی خبر داد.

برگزاری 1480 نفرروز آموزش برای صیادان هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کوروش خلیلی پیش از ظهر امروز طی نشستی با بیان اینکه این آموزش‌ها بر اساس دستورالعمل STCW-F برای اخذ گواهینامه دریانوردی صیادی است، اظهار داشت: در این شش ماه پنج دوره آموزشی با حضور بیش از صد نفر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هر دوره بین 10 تا 25 روز زمان برده است، افزود: در پایان هر دوره از صیادان شرکت کننده برای ارزیابی آنها و ارائه گواهینامه پایان دوره آزمون گرفته شده است.

خلیلی دوره ناخدایی شناورهای صیادی با طول کمتر از 24 متر برای بیست نفر از صیادان بندرلنگه و دوره ناخدایی شناورهای با طول کمتر از 12متر برای بیست نفر از صیادان جزیره لارک با 340 نفر روز آموزش را از اهم دوره‌های آموزشی برگزار شده خواند.

رئیس اداره امور صیادان شیلات هرمزگان برگزاری سه دوره ملوانی صیادی برای شصت نفر از ملوانان شهرستان‌های جاسک و بندرلنگه با 600 نفر روز آموزش را از دیگر اقدامات مهم اداره امور صیادان شیلات هرمزگان خواند.

وی یکی دیگر از اهداف مهم برگزاری این دوره‌های آموزشی را پرورش صیادانی حرفه‌ای و بین‌المللی خواند و اظهار داشت: استان هرمزگان از استان‌های پیشرو در آموزش صیادی و دریانوردی بر اساس کنوانسیون گفته شده است و با بهره گیری از مراکز امور صیادی پنج‌گانه هرمزگان و تجهیزات آموزشی مستقر در بنادر خود از حداکثر پتانسیل موجود در این راستا بهره می‌گیرد.

گفتنی است STCW-F نام کنوانسیونی است که در سال 1995 تمام کشورهای عضو آن صیادان خود را ملزم به داشتن گواهینامه‌های دریانوردی مطابق با استاندارهای جهانی این کنوانسیون می‌کند.

انتهای پیام/88001/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول