اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قرائت پیام دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی

مراسم روز جهانی دریانوردی در بندر چابهار برگزار شد

مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور تمامی ارگان‌های لشکری و تخصصی حمل و نقل دریایی، محیط زیست دریا و سایر دست اندرکاران دریایی شهرستان چابهار و کنارک برگزار شد.

مراسم روز جهانی دریانوردی در بندر چابهار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، پیش از ظهر امروز مراسم روز جهانی دریانوردی همه ساله در هفته نخست مهرماه به مدت یک هفته در سراسر کشور با حضور تمامی ارگان‌های لشکری و تخصصی حمل و نقل دریایی، محیط زیست دریا و سایر دست اندرکاران دریایی شهرستان چابهار و کنارک برگزار شد.

در این مراسم پیام دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی توسط رمضان هراتی معاون عملیات دریایی بندری قرائت شد.

پیام دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی امسال تحت عنوان «توسعه پایدار نقش ارگان های دریایی کشور» انتخاب شده است که هدف از انتخاب شعار پایداری توسعه بشری است.

رمضان هراتی اظهار کرد: پیام دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی برای عینیت بخشیدن به ایده و مفهوم توسعه پایدار، پایه‌گذاری شده است که همه کشورهای عضو برای شروع فرآیند توسعه پایدار توافق کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم با تبریک روز جهانی دریانوردی به دریانوردان کل کشور گفت: بخش حمل و نقل دریایی به عنوان مقرون به صرفه‌ترین و قابل اطمینان برای حمل انرژی، مواد غذایی، محصولات صنعتی عامل تعیین کننده‌ای در توسعه پایدار محسوب می‌شود و سیستم حمل و نقل دریایی باید مطمئن شود که توسعه در بخش دریا به صورت پایدار باشد.

سیاوش رضوانی افزود: امروزه خدماتی نظیر ساخت کشتی‌ها، ثبت و مدیریت کشتی‌ها، سرمایه‌گذاری، آموزش دریانوردان، خدمات جستجو و نجات، امنیت دریانوردی، گارد ساحلی، موسسات مجری قوانین دریانوردی و بسیاری دیگر از اجزا، همه آنها در سیستم حمل و نقل دریایی نقش ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: بندر چابهار در آینده نزدیک نقش موثری برای توسعه پایدار و رشد منطقه و کشور ایفاد خواهد کرد زیرا توسعه بندر شهید بهشتی چابهار زمینه‌های لازم برای رشد سیستم حمل و نقل دریایی، صنعت دریانوردی و زنجیره توزیع جهانی برای شرق کشور و آسیای میانه را فراهم می‌آورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما برای هرچه باشکوه‌تر و مطلوب‌تر برگزاری هفته دریانوردی باید بکوشیم و ترویج و اشاعه فرهنگ دریانوردی را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رضوانی یادآور شد: تقدیر از قشرهای مختلف دریانوردان باعث دلگرمی و رشد توسعه دریایی خواهد شد.

در پایان این مراسم به 22 نفر از دریانوردان نمونه ارگان‌های بخش‌های مختلف دریایی هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.

انتهای پیام/75004/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول