اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

وجود 50 کیلومتر نوار ساحلی کشور در خوزستان / خوزستان رتبه دوم کشور در ترانزیت کالا

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه 50 کیلومتر نوار ساحلی کشور در استان خوزستان قرار دارد گفت: در حال حاضر 16 اسکله صیادی، تجاری، نفتی و تفریحی در بنادر استان فعال هستند.

وجود 50 کیلومتر نوار ساحلی کشور در خوزستان / خوزستان رتبه دوم کشور در ترانزیت کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، ابراهیم ایدنی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی و سرمایه داران شهرستان ماهشهر با حضور وزیر راه  شهرسازی اظهار کرد: بنادر خوزستان در حال حاضر جزو بنادر فعال کشور به شمار می‌آیند.

وی گفت: در حال حاضر 16 اسکله صیادی، تجاری، نفتی و تفریحی در بنادر استان فعال هستند که وسعت این اسکله ها 19 کیلومتر است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 90 درصد از کالاهای اساسی و 94 درصد محصولات پتروشیمی کشور از طریق مجتمع بندری امام خمینی(ره) به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افزون بر 30 درصد از ترانزیت داخلی و خارجی کشور از طریق مجتمع بندری امام خمینی صورت می‌گیرد به طوری که استان خوزستان با 42 میلیون تن ترانزیت کالا در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه گفت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی استفاده از منابع در راستای توسعه بنادر بوده و به همین منظور بودجه دولتی را برای بستر سازی بخش خصوصی هزینه کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی وهمچنین تامین منابع برای آماده سازی زیر ساخت‌ها است.

ایدنی ادامه داد: بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه در بخش خصوصی جذب شده که  9 فقره قرارداد در شش ماهه اول سال 92 به ارزش هزار و 800 میلیارد تومان بسته شده است.

وی افزود: همچنین 24  پرونده سرمایه گذاری دیگر نیز در حال گذراندن مراحل تکمیلی خود هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: برای توسعه بنادر استان خوزستان سرمایه‌گذاری لازم است، که در این خصوص رشد بهره‌وری بندرامام در سال 87 از 14 درصد به 23 درصد در سال 91 رسیده است.

ایدنی تصریح کرد: بندر امام خمینی(ره) به عنوان کوریدور شمال به جنوب کشور معین شده که این ظرفیت وجود دارد که مجتمع بندری امام خمینی به بندر انزلی در شمال نیز متصل شود.

انتهای پیام/2329/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول