اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اردبیل:

استان اردبیل یک‌هزار و 523 هکتار بافت فرسوده و قدیمی دارد

رئیس اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل بیش از یک هزار و 523 هکتار بافت فرسوده تاریخی و قدیمی وجود دارد.

استان اردبیل یک‌هزار و 523 هکتار بافت فرسوده و قدیمی دارد

حمید بنی‌محمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی تشکیلات نظارتی و هدایتی زیرنظر شرکت مادر تخصصی عمران را مدیریت می‌کند و برنامه‌های مختلفی را در حال اجرا دارد.

وی تصریح کرد: در سطح استان اردبیل و در 10 شهر بافت فرسوده وجود دارد که به غیر از سه شهر در هفت شهر دیگر استان اردبیل این بافت فرسوده و فضاها مصوب شده و طرح‌هایی نیز در حال اجرا است.

رئیس اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: به غیر از شهرهای سرعین، نمین و نیر در سایر شهرهای استان بافت فرسوده مصوب و مطالعه شده داریم که در تمامی مناطق استان اردبیل طرح‌هایی نیز در این زمینه در حال اجرا است.

این مسئول بیان داشت: در شهر پارس‌آباد مطالعات بافت فرسوده تمام شده و دقت در این زمینه مد‌نظر بوده، به طوری که محدوده بافت فرسوده مشخص و در کمیسیون ماده 5 نیز به تصویب رسیده است.

بنی‌محمد عنوان کرد: مشاور در حال مطالعه نهایی است و در قالب کار گروه کمیسیون‌ها این مطالعات تصویب شده و همراه با گزارش چند جلدی ابلاغ شده است.

رئیس اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص سکونت‌گاه‌‌های غیر‌رسمی خاطرنشان کرد: در کنار مطالعه بافت فرسوده طرح سکونت‌گاه‌‌های غیر‌رسمی نیز در دستور کار قرار گرفته، به گونه‌ای که در شهر پارس‌آباد در این زمینه شش پروژه تعیین شده تا در محلات مختلف در قالب تاسیسات و خدمات‌رسانی اجرا شود.

بنی محمد از فعالیت ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی خبر داد و گفت این ستاد با عضویت راه و شهرسازی، شهرداری و دستگاه‌های ذیربط تشکیل جلسه داده و در خصوص اجرای پروژه‌های مختلف در محلات هدف، تصمیم‌گیری شده است به طوری که بیش از 2 میلیارد تومان تخصیص اعتبار در این زمینه و با هدف الگو‌سازی در محلات مختلف و ساماندهی آنها انجام شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان بیله‌سوار محدوده بافت فرسوده مشخص شده و با اعتبار اختصاص یافته مطالعات طرح توسط مشاور در حال انجام است.

رئیس اداره بافت فرسوده راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در گرمی نیز مطالعات با تامین اعتبار توسط شرکت مادر تخصصی و شهرداری در حال انجام است، اما در مشگین‌شهر مطالعات تکمیل شده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است.

بنی‌محمد ابراز داشت: در مشگین‌شهر برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی 6 میلیون تومان اعتبار توسط استانداری کمک شده و برنامه‌های متنوعی در همین راستا در حال اجرا است.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی اردبیل گفت: در اردبیل نیز مطالعه سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی انجام شده، به طوری که هشت پروژه با 12 میلیارد تومان اعتبار به شکل سه‌جانبه به همت استانداری شهرداری و شرکت مادر تخصصی در بوستان محله ایران‌آباد، مجموعه ورزشی میراشرف، ساماندهی مسیر گلمغان و بهسازی معابر محلات ایران‌آباد گلمغان، ملایوسف و بوستان سربند پناه‌آباد درحال انجام است.

بنی‌محمد در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در شهرستان‌های خلخال و کوثر محدوده بافت فرسوده تعیین شده و مطالعات در حال تکمیل شدن است تا شاهد عملیاتی شدن طرح‌های مختلفی در منطقه باشیم.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول