اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره بافت‌های شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

شناسایی 2139 هکتار بافت فرسوده در کردستان / بازسازی 3 هزار واحد بافت فرسوده

مدیر اداره بافت‌های شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از شناسایی بیش از دو هزار و 139 هکتار بافت فرسوده در این استان خبر داد.

شناسایی 2139 هکتار بافت فرسوده در کردستان / بازسازی 3 هزار واحد بافت فرسوده

محمدرضا شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بیش از دو هزار و 193 هکتار بافت فرسوده در 9 شهر استان کردستان شناسایی شده است.

به گفته وی، انجام طرح مطالعاتی بر روی 17 هکتار از این میزان در سفر اخیر معاون وزیر و مدیرعامل عمران و بهسازی ایران تصویب شده است.

مدیر اداره بافت‌های شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: بهسازی و احداث بافت‌های فرسوده از مسائلی است که به صورت ویژه در برنامه پنج ساله توسعه مورد توجه قرار گرفته و برای آن نیز برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

شریفی به پرداخت تسهیلات ویژه به ساکنین بافت‌های فرسوده در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون بیش از 3 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده با دریافت وام بهسازی شده‌ است.

وی از فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر برای متقاعد کردن مردم به بهسازی بافت‌های فرسوده در استان تاکید کرد و افزود:‌به همین منظور جلسات متعددی در مساجد و مجتمع‌های پژوهشی در این حوزه ارائه شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند برنامه‌های آموزشی بیشتری در سطح استان هستیم.

مدیر اداره بافت‌های شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از عباس‌آباد، اسلام‌آباد و فرجه به عنوان سه نقطه سکونتگاه غیررسمی در سطح شهرستان سنندج نام برد و گفت:‌ از سال 86 تا کنون با صرف اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در این سه نقطه اقدامات قابل توجهی همچون بهسازی معابر، کمربندی اسلام آباد، اصلاح شبکه آب و پروژه‌های آموزشی و رفاهی انجام شده است.

شریفی اظهار کرد: در سفر اخیر معاون وزیر و جمعی از مسئولین کشوری به استان نیز مصوبات خوبی تصویب شد که امیدواریم اجرای آن تحول قابل توجهی در سکونتگاه‌های غیررسمی صورت بگیرد.

وی با اشاره به روند روبه رشد ایجاد سکونت‌گاه‌های غیررسمی به معرفی برخی از آنها پرداخت و متذکر شد: در کنار سکونتگاه‌های غیررسمی که قبلا شناسایی شده بود در حال حاضر چندین نقطه دیگر همچون، ننله، نایسر، قار و دوشان نیز که آمار دقیقی از جمعیت ساکن در آنها نیست اضافه شده است.

مدیر اداره بافت‌های شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خواستار جلوگیری از گسترش این مناطق شد و بیان کرد: 1.5 میلیارد تومان برای ایجاد 6 پروژه در مناطق بافت فرسوده در سفر اخیر مسئولین راه و شهرسازی به استان اختصاص یافت.

شریفی در پایان عنوان کرد: 2 میلیارد تومان نیز به منظور ساماندهی بافت فرسوده خیابان نمکی و رفع مشکل ترافیک میدان انقلاب در این سفر مصوب شده است.

وی در پایان از آغاز به کار اداره بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در استان خبر داد و یادآور شد: براساس چارت سازمانی جدید که پس از ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارتخانه راه و شهرسازی ابلاغ شده است؛ این اداره جدید وظیفه ساماندهی امور مربوط به بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین را با جدیت و نظم بیشتری پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول