اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد

بازسازی 6 هزار هکتار بافت فرسوده آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 6 هزار هکتار بافت فرسوده آذربایجان غربی تا سال 91 کاملا بازسازی شده است.

بازسازی 6 هزار هکتار بافت فرسوده آذربایجان غربی

خلیل محبت خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 3 هزار هکتار بافت فرسوده در آذربایجان غربی شناسایی شده که از این میزان 417 هکتار بافت فرسوده نیز در ارومیه موجود است.

وی ادامه داد: بافت‌های فرسوده شناسایی شده در آذربایجان غربی در کمیسیون‌های مربوطه از جمله کمیسیون ماده پنج با توجه به طرح تفصیلی شهر از لحاظ تراکم برای بازسازی مصوب می‌شود.

محبت‌خواه خاطرنشان کرد: بازسازی بافت‌های فرسوده از طریق معرفی شرکت عمران مسکن سازان به بانک‌های عامل از جمله بانک مسکن، بانک سپه، بانک صادرات، بانک رفاه و بانک تجارت و پرداخت تسهیلات مورد نظر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وام پرداختی به بافت‌های فرسوده برای زمین‌های بالای 100 مترمربع تعلق می‌گیرد، اذعان داشت: در این شرایط برای برخورداری از تسهیلات بازسازی بافت‌های فرسوده چند زمین با مساحت 70 یا 80 مترمربع باهم تجمیع می‌شوند.

محبت خواه اضافه کرد: از این طریق متقاضیان با زمین 200 مترمربع از تسهیلات بانکی برخوردار شده و تعداد واحد و تراکم نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: سال گذشته به هر واحد 20 میلیون تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اعطا شده است.

وی میزان بافت‌های فرسوده بازسازی شده تا سال 91 را 6 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در 6 هزار هکتار بافت فرسوده به 3 هزار و 500 واحد تسهیلات بازسازی اعطا شده است.

محبت‌خواه ادامه داد: تمام تعهدات در زمینه بازسازی بافت‌های فرسوده در دولت دهم انجام شده و در دولت یازدهم نیز با توجه به تغییرات صورت گرفته و برنامه‌های اعلامی اقدامات مورد نظر انجام می‌شود.

وی عمده مشکل در زمینه بازسازی بافت‌های فرسوده را تجمیع زمین‌ها‌ با مساحت کمتر از 100 مترمربع عنوان کرد و تصریح کرد: دومین مسئله‌ای که در این زمینه مطرح بوده این است که باید اطلاع رسانی گسترده‌ای در خصوص عدم امکان خدمات رسانی در مواقع وقوع حادثه در بافت‌های فرسوده و مشکلات موجود در این نواحی انجام شود تا با اطلاع رسانی و ترغیب مردم در زمینه نوسازی، عملیات بازسازی بافت‌های فرسوده تسریع یابد.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول