اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قم:

بافت‌های فرسوده یکی از تهدیدات قم است

مدیرکل بازرسی استان قم گفت: بافت‌های فرسوده یکی از تهدیدات قم است و قم از این موضوع رنج می‌برد.

بافت‌های فرسوده یکی از تهدیدات قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عباس فرزادنیا پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در زمینه تامین اعتبارات در حوزه آب و رونق‌بخشی به پروژه‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید در حوزه نظارت دقت کافی صورت گیرد تا برنامه‌ها به بهترین و کیفی‌ترین شیوه ارائه شود، ولی قم به دلیل بعد بین‌المللی و علمی باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

مدیر کل بازرسی استان قم با اشاره به اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم گفت: در جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی بر تعیین تکلیف این بخش تاکید شده که در این زمینه باید سود و جریمه پرداخت شود که با پرداخت این میزان سود و جریمه به مبلغ 600 میلیارد تومان جهش بزرگی در عمران استان روی می‌دهد.

وی به اهمیت احداث فرودگاه بین‌المللی در استان اشاره کرد و گفت: احداث این فرودگاه در زمینه رشد اقتصادی استان موثر است، بنابراین احداث این فرودگاه ضرورتی انکارناپذیر است.

فرزادنیا خاطرنشان کرد: سه سال از تحویل و شروع کار احداث فرودگاه گذشته ولی هنوز مجوزهای لازم برای واگذاری اراضی اخذ نشده است.

وی با اشاره به پروژه مونوریل گفت: در مورد فاز اول این پروژه انتقاداتی وجود داشت که مطالعات ناقصی صورت گرفته و مجوزهای لازم اخذ نشده است.

مدیرکل بازرسی استان قم خاطرنشان کرد: این پروژه اگر به صورت برعکس از پردیسان شروع می‌شد، بهره‌برداری و پیشرفت بهتری صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه چند ماه از احداث فاز دوم مونوریل می‌گذرد، گفت:‌ برخی اشکالات در زمینه تشریفات را متذکر شدیم که در این زمینه باید پنج شرکت در تشریفات شرکت می‌کردند که سه شرکت شرکت کردند.

فرزادنیا خاطرنشان کرد: پروژه مونوریل به صورت EPC انجام می‌شود و طراحی، ساخت و اجرا در این پروژه همزمان صورت می‌گیرد که در این زمینه لازم نیست در فاز دوم طراحی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 200 میلیارد تومان در فاز نخست پروژه مونوریل هزینه شده تا پروژه به میزان کنونی پیشرفت داشته باشد.

مدیرکل بازرسی استان قم خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در پروژه مترو نبود اعتبار و هزینه است که امیدواریم در سال 92 شاهد اختصاص اعتبار و پیشرفت باشیم.

وی با اشاره به کاهش مبلغ پیمان در پروژه مترو گفت: با برگزاری تشریفات مناقصه میزان پیمان را 50 درصد کاهش دادیم.

فرزادنیا با اشاره به تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده گفت: بافت‌های فرسوده یکی از تهدیدات قم است و قم از این موضوع رنج می‌برد.

وی یادآور شد: از مجموع 672 فقره پرونده تشکیل شده در حوزه بافت فرسوده، 467 فقره پرونده خارج از بافت فرسوده هزینه شده است به طوری که از مبلغ 84 میلیارد تومان، 81 میلیارد تومان خارج بافت فرسوده هزینه شده است.

انتهای پیام/78003/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول