اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی نور تاکید کرد

مشارکت دانشجویان در امور فرهنگی

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور گفت: بهترین راه مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، مشارکت دادن خود دانشجویان در امور فرهنگی است.

مشارکت دانشجویان در امور فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی‌محمد صمدیان ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با ظریف و حساس خواندن کار فرهنگی اظهار داشت: کار فرهنگی با بگیر و ببند متفاوت است و نمی‌شود با برخورد و بگیر و ببند کار فرهنگی انجام داد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور اذعان داشت: حساسیت و ظرافت کار فرهنگی به گونه‌ای است که با نوک سوزن بخواهی چاهی را حفر کنی، که اینکار بسیار سخت، طاقت فرسا و ظریف است و هرگونه اشتباه جبران ناپذیر است.

فرماندار نور دلیل برخی ناهنجاری‌های فرهنگی در بین دانشجویان را ناهماهنگی بین محیط دانشگاه و بیرون از آن دانست و افزود: باید با تدابیر و نظارت لازم این ناهماهنگی‌ها برطرف شود.

وی افزود: در علم منطق نباید برای علم مقابله در مقابل ایستاد بلکه در کنار آن باید راهی برای مقابله با آن پیدا کرد و بهترین راه مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، مشارکت دادن خود دانشجویان در امور فرهنگی است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس شهرستان نور نیز در این جلسه انتخاب استادان و پرسنل همکار در محیط دانشگاه‌ها را در امور فرهنگی و حفظ ارزش‌ها بسیار حساس و موثر دانست و اظهار داشت: برخورد استاد با دانشجوی با پوشش متفاوت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

محمد صادقی خواستار نظارت بیشتر نیروی انتظامی و ایجاد شهرک‌های دانشجویی برای کنترل بیشتر را ضروری دانست.

رئیس موسسه آموزش عالی مازیار رویان نیز با تعریف فرهنگ به عنوان الگوی متداول رفتاری بیان داشت: باید دانست که این فرهنگ اختیاری است یا اجباری و لازمه رعایت فرهنگ در جامعه را بررسی و تبیین کرد.

علی رضایی تصریح کرد: در جامعه پذیرش الگوی متداول رفتاری اختیاری است اما به اقتضای منطقه و دوستان گاهی سبب برخی ناهنجاری می‌شود.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول