اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومانی صورت گرفت

الحاق یک دستگاه بالابر به ناوگان امداد و نجات بیرجند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند گفت: یک دستگاه بالابر با اعتباری بالغ بر یک ‌میلیارد و 200 میلیون تومان همزمان با روز آتش‌نشان به ناوگان امداد نجات بیرجند می‌پیوندد.

الحاق یک دستگاه بالابر به ناوگان امداد و نجات بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی حسینی صبح امروز در حاشیه مانور آتش‌نشانی در جمع خبرنگاران در ارتباط با روز آتش‌نشان اظهار داشت: هفتم مهرماه به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در واقع این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می‌گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنیم، آن عزیزانی که بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به عنوان فرشتگان نجات به دل حادثه می‌روند تا جان انسانی را نجات دهند؛ متاسفانه در بعضی از موارد ما شاهد هستیم که برای نجات جان انسان‌ها، جان آن‌ها هم به خطر می‌افتد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند با اشاره به برنامه‌های آتش‌نشانی بیرجند به مناسبت روز آتش‌نشان افزود: پروژه‌های افتتاحی در این روز از پروژه‌های مهم و با اهمیت در بالا بردن سطح ایمنی آتش‌نشانی بیرجند است.

خرید یک‌ میلیارد تومان تجهیزات جدید برای آتش‌نشانی بیرجند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند با بیان این‌که یک دستگاه بالابر امروز به ناوگان امداد و نجات بیرجند می‌پیوندد، ادامه داد: خرید این دستگاه از مصوبات سفر دولت قبل به استان بوده است که با پیگیری‌های انجام شده این دستگاه از گمرک آزاد و امروز وارد استان می‌شود.

حسینی اعتبار هزینه شده برای خرید این دستگاه را یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: با توجه به ارتفاع‌سازی‌های صورت گرفته در استان خرید این دستگاه از ضروریات آتش‌نشانی بود.

وی از مجهز شدن آتش‌نشانی بیرجند به تجهیزات جدید امداد و  نجات و اطفای حریق خبر داد و گفت: بیش از یک‌میلیارد تومان تجهیزات برای آتش‌نشانی بیرجند خریداری شده که به مناسبت روز آتش‌نشان رونمایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی ایستگاه بانوان آتش‌نشان همزمان با روز آتش‌نشانی در بیرجند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند از راه‌اندازی ایستگاه بانوان آتش‌نشان همزمان با روز آتش‌نشانی در بیرجند خبر داد و افزود: این ایستگاه با استفاده از توان بانوان داوطلب آتش‌نشان در میدان ابوذر بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

حسینی ادامه داد: بانوانی که در این ایستگاه فعالیت خود را آغاز می‌کنند دوره‌های مقدماتی و تخصصی امداد و نجات و اطفای حریق را گذرانده‌اند و به صورت شیفتی از توان آن‌ها در حوادث استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر پنج ایستگاه آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر بیرجند فعالیت می‌کنند، متذکر شد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان راه و شهرسازی استان منعقد شده بود باید سه ایستگاه آتش‌نشانی در مهرشهر، سایت اداری و شمال شهر ساخته می‌شد که تاکنون محقق نشده است.

ساخت 3 ایستگاه آتش‌نشانی جدید در بیرجند به نتیجه نرسید

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند اظهار داشت: با توجه به این‌که ساخت و سازها در این نقاط شهر افزایش داشته است لزوم ایجاد ایستگاه‌ها نیز برای امداد‌رسانی به موقع به مردم دو چندان است.

حسینی عنوان کرد: این ایستگاه‌ها مکان‌یابی و تحویل شده اما هنوز کار عملیاتی برای ساخت پایگاه‌ها از سوی راه و شهرسازی انجام نشده است.

وی به خلأهای آموزشی در آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: با تاسیس مرکز علمی و کاربردی آتش‌نشانی بخشی از این خلأها پر شده است.

فارغ‌التحصیلی 33 نفر به عنوان نخستین فارغ‌التحصیلان مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی بیرجند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند از فارغ‌التحصیلی 33 نفر به عنوان نخستین فارغ‌التحصیلان این مرکز خبر داد و افزود: سازمان آتش‌نشانی به دنبال ایجاد بستری است که تمامی این افراد در سازمان استفاده شوند.

حسینی با بیان این‌که در حال حاضر 104 نیروی آتش‌نشان در بیرجند فعالیت می‌کنند، یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی بیرجند ظرفیت جذب 100 نیروی جدید را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 25 خودروی سبک و سنگین امدادی و اطفای حریق در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیرجند وجود دارد.

انتهای پیام/69019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول