اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان آتش‎نشانی بیرجند خبر داد

کاهش 28 درصدی کشته‌شدگان در حوادث

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند از کاهش 28 درصدی تعداد کشته‌شدگان حوادث خبر داد و گفت: از مهر سال گذشته تاکنون 15 نفر در بیرجند جان خود را در حوادث مختلف از دست داده‌اند.

کاهش 28 درصدی کشته‌شدگان در حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی حسینی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز آتش‌نشان برگزار شده بود، اظهار داشت: آتش‌نشانی بنا به وظیفه خود پوشش ایمنی تمام مناسبت‌های مذهبی، راهپیمایی‌ها و نماز جمعه را انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که از مهر گذشته تاکنون 986 مورد عملیات امداد و نجات توسط ماموران آتش‌نشانی در بیرجند اتفاق افتاده است، افزود: از این تعداد 440 مورد مربوط به اطفای حریق و 564 مورد مربوط به حادثه‌های دیگر بوده است.

کاهش 4.5 درصدی در زمان رسیدن ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه

سرپرست سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بیرجند با اشاره به کاهش 4.5 درصدی در زمان رسیدن به محل حادثه متذکر شد: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه 3.8 دقیقه بوده است.

حسینی ادامه داد: همچنین زمان رسیدن به محل حادثه در آتش‌سوزی‌ها سه دقیقه و حادثه‌های دیگر 3.17 دقیقه بوده است.

وی تصریح کرد: کارهای انجام شده در زمینه آموزش و پیشگیری و تقویت تجهیزات از جمله عوامل کاهش زمان رسیدن به محل حادثه بوده است.

رشد 33 درصدی مصدومان در حوادث بیرجند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند از کاهش 28 درصدی در تعداد کشته‌شدگان حوادث خبر داد و گفت: از مهر سال گذشته تاکنون 15 نفر در بیرجند جان خود را در حوادث مختلف از دست داده‌اند.

حسینی اضافه کرد: همچنین در مدت مشابه سال قبل 21 نفر در بیرجند جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند.

وی تعداد مصدومان حوادث مختلف بیرجند را 415 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در مدت مشابه سال قبل 317 نفر بوده است که این رقم رشد 33 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

برگزاری بیش از 4 هزار نفر ساعت آموزش برای کارکنان آتش‌نشانی بیرجند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند اذعان داشت: سازمان آتش‌نشانی با همکاری شهرداری و مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی دوره‌های تخصصی مورد نیاز برای کارکنان آتش‌نشانی برگزار کرده است.

حسینی با بیان این‌که از مهر سال گذشته تاکنون 4 هزار و 75 نفرساعت آموزش درون سازمانی در آتش‌نشانی بیرجند برگزار شده است، یادآور شد: آتش‌نشانی علاوه بر آموزش‌های درون سازمانی دوره‌های آموزشی برون سازمانی را نیز برگزار می‌کند.

وی آموزش 4 هزار و 655 نفر در مدارس، 5 هزار و 208 نفر در ادارات و 74 نفر آتش‌نشان داوطلب را از جمله آموزش‌های برون سازمانی عنوان کرد.

بیش از 41 هزار مزاحمت تلفنی به آتش‌نشانی بیرجند

سرپرست سازمان آتش‏‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند با بیان این‌که تماس‌های ورودی به سازمان آتش‌نشانی بیرجند از مهر سال گذشته تاکنون، 42 هزار و 970 مورد بوده است، یادآور شد: از این تعداد یک‌هزار و 771 اعلام ماموریت شده است. 

حسینی با اشاره به رشد سه درصدی مزاحمان تلفنی آتش‌نشانی گفت: از مهر گذشته تاکنون 41 هزار و 199 مورد از تماس‌های گرفته شده به این سازمان مربوط به مزاحمان تلفنی بوده است.

وی با بیان این‌که 85 درصد از مزاحمان تلفنی کودکان بوده‌اند، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها بر استفاده کودکان خود از تلفن نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/69019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول