اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل:

تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های حامیان متناسب با ذائقه نیازمندان باشد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های حامیان متناسب با ذائقه نیازمندان باشد تا رضایت آنها فراهم آید.

تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های حامیان متناسب با ذائقه نیازمندان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن دستاری عصر امروز در نشست مشترک مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل در آستانه برگزاری جشن عاطفه‌ها در اردبیل اظهار داشت: حدود 70 هزار نفر تحت پوشش کمیته‌ امداد استان اردبیل قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای احصا نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت، فرهنگ‌سازی احسان و نیکوکاری در بین اقشار مختلف جامعه و علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان تنها راهی است که می‌تواند در راستای تأمین نیازهای خانواده‌ها کمک‌های شایانی را به انجام رساند.

دستاری با قدردانی از تلاش‌های آنان برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشن عاطفه‌ها خاطر نشان کرد: باید قبل از آغاز سال تحصیلی تمامی هزینه‌های جانبی دانش‌آموزان را تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم.

این مسئول اضافه کرد: این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم برای دانش‌آموزان نیازمند حامی فرهنگی پیدا کنیم تا از این طریق به مشکلات تحصیلی آنان رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شش هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته‌ امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: حدود دو هزار نفر از آنان جز ایتام تحت پوشش می‌باشند که براساس طرح اکرام همگی آنها دارای حامی می‌باشند.

دستاری با بیان اینکه حامیان طرح اکرام قبل از آغاز سال تحصیلی نیازهای اساسی فرزندان معنوی خود را برای یادگیری علم و دانش تأمین می‌کنند، یادآور شد: در صدد هستیم تا با جذب حامیان فرهنگی، برای دانش‌آموزان نیازمند نیز حامی‌یابی انجام دهیم تا از این طریق آنان نیز بدون هیچ دغدغه‌ای با آرامش خاطر به مدارج بالای علمی و تحصیلی دست یابند.

وی با اعلام اینکه میانگین گردش مالی طرح اکرام در ماه مبارک رمضان، آغاز سال تحصیلی و شب عید نسبت به سایر ایام به طور متوسط 1.5 برابر افزایش می‌یابد، ادامه داد: با ایجاد فضایی مناسب برای حامیان فرهنگی، می‌توان در تمامی ایام مشکلات دانش‌آموزان محروم را مرتفع ساخت.

معاون توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد استان گفت: در صدد هستیم تا حمایت‌های حامیان براساس ذائقه‌ نیازمندان باشد و در این خصوص بسترسازی‌های لازم را با شناسایی و نیازسنجی خانواده‌ها انجام داده‌ایم.

دستاری با اشاره به فعالیت‌های رابطان فرهنگی در مدارس اعلام کرد: رابطان فرهنگی کمیته امداد در مدارس، حامیان فرهنگی دانش‌آموزان هستند چرا که تمامی امورات دانش‌آموزان تحت حمایت را بر عهده دارند و جهت احصا نیازهای آنان تلاش می‌کنند و همکاری‌های مستمری را با این نهاد انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حدود 70 هزار نفر تحت پوشش کمیته‌ امداد استان اردبیل قرار دارند، تصریح کرد: در بین این تعداد افراد تحت پوشش، خانواده‌های ایتام کمترین مراجعات را به نهاد کمیته‌ امداد دارند که این به دلیل وجود حامیانی است که با حمایت‌های مستمر از آنان موجبات رفاه خانواده‌ها را به ارمغان می‌آورند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه 330 هزار خانوار در استان اردبیل زندگی می‌کنند، خاطر نشان کرد: تنها هشت هزار نفر از این تعداد خانواده حامی ایتام می‌باشند که در این راستا وظیفه و تکلیف کمیته‌ امداد و سازمان آموزش و پرورش بیش از پیش سنگین‌تر می‌شود چرا که فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین تمامی خانواده‌ها بایستی از این کانال نهادینه شود.

دستاری با اشاره به اینکه در سال گذشته مساعدت‌های مردم خیر استان اردبیل در جشن عاطفه‌ها 57 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: شهروندان اردبیلی در سال گذشته بیش از 115 میلیون تومان به صورت نقدی و بالغ بر 321 میلیون تومان به صورت جنسی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک کرده‌اند.

 

جشن عاطفه‌ها نشاط و شادابی را در بین دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه‌ این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز طی سخنانی گفت: جشن عاطفه‌ها علاوه بر احیای سنت حسنه‌ احسان و نیکوکاری، نشاط و شادابی را نیز در بین دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد.

فرهاد رنجبر با اشاره به اینکه مردم خیر استان اردبیل همواره در رسیدگی به امور نیازمندان بسیار پر احساس هستند، افزود: در قبال احساس وظیفه‌ حامیان برای رفع مشکلات ایتام، نیاز داریم تا با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در رده‌های مختلف فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در بین آنان اشاعه کنیم.

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاع‌رسانی از این طرح می‌تواند جذب حامیان بیشتری را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: مردم استان همواره در امور خیر مشارکت بی‌نظیری داشته‌اند که بی‌شک به محض اطلاع‌یابی از این طرح، حضور چشمگیر آنان را شاهد می‌باشیم.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول