اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

آتش گروه‌های تکفیری دامان استکبار و حامیان آنها را خواهد گرفت

امام جمعه قم خطاب به کشورهای حامی تروریست‌ها و استکبار جهانی گفت: بدانید که آتش گروه‌های تکفیری و سلفی در نهایت دامان شما را خواهد گرفت.

آتش گروه‌های تکفیری دامان استکبار و حامیان آنها را خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: خداوند در آیه 12 سوره مبارکه «تغابن» بحث اطاعت از خود و پیامبر اکرم(ص) را بیان می‌فرماید؛ در این میان اگر مردم به دستورات قرآن و رسول(ص) عمل نکنند آسیبی به رسالت ایشان وارد نمی‌شود بلکه خود زیان می‌کنند.

وی افزود: به تصریح قرآن کریم کسانی که اطاعت پروردگار خویش و پیامبر(ص) را ترک کنند مفسد هستند ضمن اینکه هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند خداوند را دوست دارد اما این محبت سبب نمی‌شود که از او اطاعت کند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به هشتم شهریورماه، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: دوران ریاست جمهوری و نخست‌وزیری این دو بسیار کوتاه بود اما طی همین مدت به گونه‌ای عمل کردند که جاودانه شدند و رمز ماندگاری آنها این بود که آنها ابتدا مدیریت بر خود را آموختند و التزام عملی به ولایت یافتند و پس از آن به مدیریت مردم پرداختند.

وی حرکت در چارچوب قانون، ساده‌زیستی، گذشتن از جان و مال در راه اعتلای کلمه الله و توجه ویژه به امام عصر(عج) را از ویژگی‌های این دو شهید دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان ما باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.

سعیدی با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب در هفته دولت بیان داشت: ایشان از سرعت عمل رئیس جمهور جدید در معرفی وزرا و هماهنگی دولت و مجلس قدردانی کردند و حجت‌الاسلام روحانی را دارای سوابق روشن انقلابی و رئیس جمهور مطلوب توصیف کردند؛ سلامت اخلاقی، خدمت به مردم، سلامت اقتصادی، مبارزه با فساد، قانون‌گرایی، حکمت و تکیه بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور از جمله ویژگی‌هایی بودند که رهبری بر آن تاکید کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به توصیه‌های رهبری به دولت جدید ابراز کرد: رونق تولید داخلی، تحرک در اقتصاد و برخورد قاطع و مدبرانه با فساد، پارتی‌بازی و اسراف و رشوه جزو مهمترین تاکیدات ایشان به شمار می‌روند؛ امیدواریم دولت جدید نصایح خیرخواهانه ایشان را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

وی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام به عنوان رئیس مذهب شیعه نامیده می‌شوند اما منظور این نیست که مکتب تشیع قبل از ایشان سابقه نداشته باشد زیرا در زمان حضرت محمد(ص) شیعه با همین عنوان وجود داشته و حتی در روایات اهل سنت لفظ شیعه علی(ع) از زبان پیامبر(ص) نقل شده است.

سعیدی حوادث پس از رحلت رسول اکرم(ص) را مانع گسترش تشیع دانست و افزود: شهادت امام حسین(ع) و سایر اهل بیت(ع) نمونه‌ای از تلاش‌های دشمنان برای سرکوب مکتب تشیع به شمار می‌رود و این عقده‌گشایی‌ها در زمان ما هم ادامه دارد.

خطیب جمعه قم بیان داشت: در زمان امام صادق(ع) بنی امیه رو به انقراض بود و بنی عباس هم هنوز قدرت نیافته بود بنابراین فرصت دوباره‌‌ای برای تبلیغ اسلام ناب فراهم شد و امام(ع) هم به این امر مبادرت ورزیدند؛ پس از آن هم در زمان علامه حلی و مرحوم مجلسی فرصت سومی برای تبلیغ تشیع به وجود آمد و انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) فرصت چهارم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط کنونی سوریه اشاره و ابراز کرد: جای تاسف است که برخی دولت‌های منطقه به نام خادمین حرمین دست در دستان دشمنان اسلام گذاشته‌اند و برای جنگ با سوریه وارد عمل شده‌اند در حالیکه دو کشور غیر مسلمان روسیه و چین از مردم مظلوم این کشور حمایت می‌کنند.

سعیدی خطاب به کشورهای حامی تروریست‌ها و استکبار جهانی گفت: بدانید که آتش این گروه‌های تکفیری و سلفی در نهایت دامان شما را خواهد گرفت.

امام جمعه قم دهم شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافندی خاتم الانبیاء را مورد توجه قرار داد و افزود: تلاش پرسنل این قرارگاه را قدر می‌دانیم و از آنها برای دفاع از حریم هوایی کشور تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی و تاکید بر پرهیز از ربا در سیستم بانکی بیان داشت: امیدواریم همانطور که در اسم به واژه اسلامیت توجه شده در عمل هم این کار در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/78004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول