اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان:

کرمان رتبه پنجم تنوع گردشگری ایران را‌ دارد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه پنجم تعداد و تنوع جاذبه‌های گردشگری را در سطح کشور دارد.

کرمان رتبه پنجم تنوع گردشگری ایران را‌ دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان‌، سید‌ابراهیم علوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری هفتم تا 12 مهر ماه با عنوان هفته ملی گردشگری اظهار داشت: شعار سال جاری هفته جهانی گردشگری، «گردشگری، آب و حفاظت از آینده مشترک منابع آب» است.

‌وی بیان داشت: باید به‌ آب به عنوان یک‌ دغدغه مهم جهانی و همچنین جلوگیری از آلوده کردن آب‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

علوی با اشاره به اینکه ‌ایران دهمین کشور دنیا از نظر تعداد و تنوع جاذبه‌های گردشگری است، ابراز داشت:‌ استان کرمان رتبه پنجم را از نظر تعداد و تنوع جاذبه‌های گردشگری در کشور دارد و با توجه به اقلیم متفاوت و متنوع استان کرمان‌ می‌طلبد در زمینه گردشگری و توسعه آن فعالیت‌های بیشتر و جدیدتری‌ انجام شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگری نسبت به صنعت و کشاورزی، ارزان‌ترین اشتغالزایی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: این امر در صورتی رخ می‌دهد که ‌حمایت‌های لازم مادی و معنوی ‌صورت گیرد و با کمترین میزان سرمایه‌گذاری بالاترین میزان اشتغال و درآمد ارزی‌ و ریالی‌ فراهم ‌شود.

علوی گفت: در استان کرمان تنوع زیادی نسبت به دیگر استان‌های کشور در زمینه گردشگری‌ وجود دارد از آن جمله‌ می‌توان گردشگری طبیعت، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، گردشگری عشایری و گردشگری معدن را نام برد.

وی افزود: ‌گردشگری سلامت،‌ تضمین دائمی گردشگر را در استان کرمان فراهم می‌کند و در استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان بیش از 200 هزار گردشگر خارجی از خدمات پزشکی و جراحی استفاده کردند.

علوی بیان داشت: وجود کوه‌ها، غارها، شن‌های روان و همچنین تپه‌های شنی در مناطقی مانند ریگان، ماهان و شهداد‌ استان کرمان می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای موتورسواری، رالی با اتومبیل‌های ویژه و اسکی روی شن ایجاد ‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کرمان بهشت معادن ایران است، می‌توانیم بسیاری از دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی خانواده‌ها را در قالب تورهای گردشگری به بازدید از این معادن زیبا ببریم.

علوی گفت: در هفته گردشگری، جشنواره ملی گردشگری، صنایع دستی، غذاها، ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی از سراسر کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: این جشنواره از هفتم مهر ماه و از ساعت 15 تا 21 و 30 دقیقه در پارک مادر شهر کرمان برگزار می‌شود که علاقمندان به گردشگری و صنایع دستی می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران‌ گفت: در این نمایشگاه 110 غرفه دایر است که 70 مربوط به‌ غرفه صنایع دستی و 40 غرفه مربوط به سوغات، گردشگری، بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی است. 

علوی خاطر ‌نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این نوع جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها ‌فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری را به مردم استان کرمان و سایر استان‌های کشور نشان دهیم.

وی بیان داشت: گردشگری همیشه با صنایع دستی عجین بوده و با توجه به جایگاه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.‌‌

علوی گفت: این جشنواره با ایده گرفتن از نمایشگاه‌های خارجی است که امیدواریم با جذب و جلب گردشگر داخلی و خارجی بتوانیم در ارتقای صنعت گردشگری مؤثر باشیم.

‌انتهای پیام‌/‌80018/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول