اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

گردشگری در مازندران به اقتصاد پویا تبدیل شود

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: گردشگری در مازندران به اقتصاد پویا تبدیل شود.

گردشگری در مازندران به اقتصاد پویا تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف ‌الله فرزانه صبح امروز در آئین نواخته شدن زنگ گردشگری در دبیرستان پسرانه 29 آبان ناحیه دو مرکز مازندران هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و هفته گردشگری را به مردم مازندران تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه مملکت به سمت و سویی رفت که گردشگری در اقتصاد کشور موثر است، اظهار داشت: زمینه فرهنگ‌سازی در توسعه گردشگری باید در مدارس مهیا شود.

فرزانه به ظرفیت‌های گردشگری مازندران پرداخت و گفت: استان مازندران دارای ظرفیت گردشگری دریایی، سلامت، طبیعت‌گردی، علمی و ورزشی است.

وی با تاکید بر اینکه با فرهنگ‌سازی می‌توان گردشگری استان مازندران را به اقتصادی پویا تبدیل کرد، یادآور شد: با توسعه صنعت توریسم مشکل بیکاری در مازندران رفع می‌شود.

فرزانه افزود: مازندران در سال جاری بیش از 45 میلیون گردشگر داشت که نیمی از این تعداد به مدت سه روز در شهرهای استان اقامت داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون از برکت مسافران و گردشگران چیزی جز زباله، ترافیک و گرانی نصیب مازندران نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه جذب گردشگر خارجی می‌تواند در توسعه صنعت توریسم به مازندران کمک کند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری باید برای توریسم خارجی شناسانده شود.

فرزانه با طرح سوالی مبنی بر اینکه چشمه سورت از مواهب طبیعی شهرستان ساری است اذعان داشت: در هفته گردشگری تور طبیعت‌گردی برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی در پایان برای دانش‌آموزان سوالی مطرح کرد که مقرر شد به قید قرعه به سه نفر جوایزی اهدا شود.

به گزارش فارس، از پنج تا 11 مهر هفته گردشگری است که با شعار گردشگری، آب و حفاظت از آینده مشترک از روز گذشته در کشور شروع شد.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول