اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان:

همدان جزو 7 استان برتر گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: استان همدان جزو هفت استان برتر گردشگری در کشور محسوب می‌شود.

همدان جزو 7 استان برتر گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آئین گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهالی هنر، ادب و فرهنگ همدان و جمعی از اصحاب رسانه در همدان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه گردشگری بحث روز دنیا است، اظهار داشت: افراد زیادی در عرصه گردشگری قلم فرسایی می‌کنند اما بسیاری از آن‌ها دانش کافی را در حوزه گردشگری ندارند.

علیرضا ایزدی افزود: کار در حوزه گردشگری تخصصی و علمی بوده و دانش در عرصه گردشگری در اختیار و در راستای توسعه صنعت توریسم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری در ایران و استان همدان مطلوب نیست، ادامه داد: استان همدان در بدترین شرایط هم جزو هفت استان برتر گردشگری کشور است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه حوزه گردشگری به چهار مرحله هدفگذاری نیاز دارد، گفت: نخستین مرحله پیوستگی در حوزه گردشگری است که باید با سیر صعودی به آینده امیدوار باشیم.

وی اضافه کرد: همبستگی یکی دیگر از برنامه‌های گردشگری است و اداره کل میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند و دیگر دستگاه‌های فرهنگی باید با همبستگی خود به میراث فرهنگی در پیشبرد اهداف کمک کنند.

ایزدی دلبستگی و عاشقانه کار کردن را سومین راهکار حوزه گردشگری دانست و ابراز داشت: باید عاشق خرده فرهنگ‌های همدان بود و موسیقی به عنوان یکی از خرده فرهنگ‌های همدان رو به فراموشی است و لباس، شیرینی‌جات و غذاهای همدانی به عنوان خرده فرهنگ فراموش شدند و مردم به فست فودها گرایش دارند.

وی با بیان اینکه ما صاحب تمدن هستیم نه صاحب خشت و گل، اذعان کرد: اداره کل میراث فرهنگی در راستای شعور و تمدن حرکت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان شایستگی چهارمین راهکار معرفی کرد و یادآور شد: همدان 3 هزار و 100 سال قدمت تمدن دارد و شایستگی یعنی اینکه از این تمدن قدردانی کرده و به آن اجر نهیم.

وی در ادامه هنگام رونمایی از 79 طرح مطالعاتی در حوزه گردشگری همدان با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیازمند کار مطالعاتی تخصصی بودیم، ابراز داشت: طرح مطالعاتی گردشگری حاصل تلاش‌های کارشناسان حوزه گردشگری بوده و این طرح مطالعاتی را به همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و همدان بزرگ تقدیم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی مظلوم‌ترین دستگاه در ایران است.

در ادامه این مراسم گروه موسیقی آوای فاخته با ترکیبی از چند خواننده روشندل به اجرای 6 آهنگ خاطره انگیز پرداختند که با استقبال حاضرین در مراسم روبرو شد.

همچنین از گروه موسیقی آوای فاخته با اهداء هدیه توسط رئیس انجمن روشندلان استان همدان تجلیل شد.

در ادامه آئین گرامیداشت روز جهانی گردشگری از هیئت مدیره و اعضای انجمن ادبی باباطاهر همدان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

مسعود مسرور، حسن خلیلی، عباس فرهادی، مسعود میدانچی، علی ساده، ناصر اکبری، بهروز اسلامی، مرتضی جوانی، افشین شدیده و هادی عباسی از جمله افرادی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

انجمن ادبی باباطاهر همدان در سطح کشور تنها انجمنی است که صبح جمعه هر هفته به صورت زنده برنامه شعرخوانی و اجرای موسیقی را در آرامگاه باباطاهر برگزار می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی از ترابیان مجری برنامه نیز با اهداء لوح تقدیر کرد.

در ادامه مراسم عمو حمید (مجری محبوب کودکان همدانی) به همراه گروهش برای میهمانان حاضر در جلسه برنامه طنزی را اجرا کرد.

یکی از اتفاقات خوب این مراسم رونمایی از 79 طرح مطالعاتی در حوزه گردشگری استان همدان بود.

انتهای پیام/89019/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول