اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

بخش خصوصی از ارکان اصلی چرخه گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: بخش خصوصی از ارکان اصلی زنجیره تشکیل‌دهنده توریسم است که زمینه‌ساز جذب افراد و ایجاد اماکن اقامتی و تفریحی به حساب می‌آید.

بخش خصوصی از ارکان اصلی چرخه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با روز جهانی گردشگری و آغاز این هفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه معاونان این اداره کل با حضور در دهکده تفریحی، توریستی، فرهنگی و ورزشی گنج‌نامه با دو فعال بخش خصوصی عرصه گردشگری استان دیدار کردند.

در این بازدید علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رزیتا ناصرالمعمار معاون گردشگری و احمد ترابی معاون سرمایه‌گذاری این اداره کل، شهرام شیروانی رئیس جامعه هتل‌داران استان و مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر، سید مصطفی اردستانی مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی، فرهنگی و ورزشی گنج‌نامه و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان حضور داشتند.

علیرضا ایزدی در این بازید که به مناسبت آغاز هفته گردشگری صورت گرفت اظهار داشت: در دنیای بزرگ توریسم و این صنعت گسترده بخش خصوصی از اعضای اصلی زنجیره تشکیل‌دهنده برای جذب بیشتر و فراهم کردن اماکن اقامتی و تفریحی به حساب می‌آیند.

وی افزود: بخش خصوصی در بحث فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در صنعت توریسم همیشه در کنار دولت بوده و با حمایت و اخذ تسهیلات بانکی برای رونق این بخش فعالیت خوبی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: بخش خصوصی در سال‌های اخیر موفق شدند با ورود به عرصه‌های اقامتی، پذیرایی و تفریحی فضای خوبی را برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی در سطح کشور فراهم کنند.

به گفته وی؛ در استان همدان با افزایش اماکن اقامتی ساخته شده توسط بخش خصوصی و افزایش تخت‌های اقامتی در سطح استان شاهد افزایش حضور مسافران در سطح استان هستیم.

ایزدی با بیان اینکه استان همدان در چند سال اخیر با تعامل سازنده بخش خصوصی با مجموعه میراث فرهنگی استان به نتایج خوبی رسیده است، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد مسافران در فصل مختلف و استفاده از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان نشانگر مساعد بودن شرایط اقامتی و ماندگاری گردشگران در همدان است.

وی ادامه داد: وجود مجموعه گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر و همچنین دهکده تفریحی، توریستی، فرهنگی و ورزشی گنج‌نامه باعث شده تا در استان همدان شاهد ماندگاری بیشتر مسافران در فصل سال باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همدان در هر شرایط جزو هفت استان برتر جذب گردشگر بوده، تصریح کرد: حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و وجود اماکن و جاذبه‌های بی‌شمار و واجد ارزش در استان همدان بستر خوبی را برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی فراهم کرده است.

وی یادآور شد: مجموعه میراث فرهنگی تا حد توان برای تعامل با بخش خصوصی آمادگی دارد تا بتوانیم با مشارکت این بخش شاهد توسعه و گسترش صنعت بزرگ توریسم در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین باشیم.

در ادامه این دیدار مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی، فرهنگی و ورزشی گنج‌نامه ضمن خیر مقدم به مدیرکل و میهمانان در این بازید گفت: مجموعه دهکده گنج‌نامه سعی کرده تا بستر خوبی را برای ماندگاری و پر کردن اوقات فراغت مسافران و حتی شهروندان همدانی فراهم کند.

سید مصطفی اردستانی افزود: وجود سایت ورزشی، تله‌کابین، سورتمه ریلی و مجتمع خرید باعث شده تا حداقل میهمانی که وارد دهکده می‌شود نیمی از روز را در این مجموعه سپری کند و این به ماندگاری بیشتر مسافران و گردشگران کمک بزرگی خواهد کرد.

وی یادآور شد: استفاده از اقلیم و آب و هوای منحصر به فرد همدان بستری را به وجود آورده تا در چهار فصل سال بتوانیم شرایط را برای حضور و استفاده از امکانات موجود برای مسافران به وجود آید.

به وی گفته وی؛ ساخت پیست اسکی کوچک در میدان میشان و تجهیز و نصب تله‌اسکی یکی از اتفاقات خوبی است که در زمستان امسال برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و ورزش مفرح اسکی در دامنه الوندکوه سرافراز به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه این دیدار رئیس جامعه هتل‌داران و مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر نیز گفت: افزایش ظرفیت اقامتی در سطح استان و به روز شدن اماکن اقامتی هتلی باعث شده تا مسافرت با رغبت بیشتری برای اقامت در هتل‌ها به استان سفر کنند.

شهرام شیروانی افزود: افزایش ماندگاری در فصول مختلف سال برای استان همدان اتفاق خجسته و مبارکی است که باید برای هدایت و یکنواختی این حضور برنامه‌ریزی مدونی انجام شود.

وی در ادامه تأکید کرد: برگزاری جشنواره‌های تابستانی و زمستانی که به همت مجموعه میراث فرهنگی استان و شخص علیرضا ایزدی مدیرکل این اداره کل صورت گرفته در چند سال اخیر موجب شده شاهد افزایش مسافران در سطح استان باشیم.

هفته گردشگری در استان همدان همزمان با سراسر کشور از جمعه پنجم مهرماه آغاز شده و تا 12 همین ماه ادامه خواهد داشت.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیش از 100 عنوان برنامه برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته است.

انتهای پیام/89020/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول