اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی قزوین:

عدم کسب مهارت‌های زندگی مهم‌ترین علت طلاق است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: عدم کسب مهارت‌های زندگی مهم‌ترین علت طلاق در این استان است که باید به آن توجه جدی شود.

عدم کسب مهارت‌های زندگی مهم‌ترین علت طلاق است

بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه نداشتن مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین مشکلات زوج‌های متقاضی طلاق در مرکز مداخله کاهش طلاق است، اظهار کرد: بیشتر اختلافاتی که در این زوج‌ها وجود دارد به دلیل همین مشکل بوده است.

وی افزود: زوج‌های متقاضی طلاق در مرکز مداخله کاهش طلاق باید برای رفع اختلافات خود دوره‌های آموزش‌ مهارت‌های زندگی را بگذرانند تا در خانواده کمتر با مشکل مواجه شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای کاهش اختلافات در خانواده‌ها دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را به زوج‌های جوان ارائه می‌دهیم تا آنان با مدیریت بیشتری مشکلات‌ خود را در خانواده برطرف کنند.

رحمانی تحکیم بنیان خانواده، ارتقای مهارت فرزندپروری و اخلاق در خانواده را از جمله اهداف دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی عنوان کرد.

*اجباری کردن دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی

وی با بیان اینکه زوج‌های مراجعه‌کننده به مرکز مداخله کاهش طلاق از قشرهای مختلف مردم هستند، اضافه کرد: لذا گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی به قشر خاصی تعلق ندارد و همه باید برای داشتن زندگی موفق این دوره‌ها را بگذرانند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: با اجباری کردن دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای هر زوج جوان می‌توان بسیاری از مشکلات خانواده را در جامعه برطرف کرد.

رحمانی با بیان اینکه گذراندن دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان یک امر ضروری است، یادآور شد: آنان با گذراندن این دوره‌ها می‌توانند با آگاهی بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

*آموزش شیوه‌های زندگی کردن به فرزندان

این مسئول با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین واحد اجتماعی است، اضافه کرد: خانواده باید در رویارویی با مشکلات مختلف اقتصادی و خانوادگی توانمند شود تا بتواند این معضلات را با صبر و شکیبایی به راحتی برطرف کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، گفت: آنان می‌توانند قبل از تشکیل زندگی مشترک فرزندانشان به آنان اصول و شیوه درست زندگی کردن را بیاموزند تا بعد از تشکیل خانواده و مستقل شدن بتوانند توان مقاومت در روبه‌رو شدن با مشکلات و سختی‌ها را داشته باشند و آن‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/77009/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول