اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هدایت‌خواه عنوان کرد

«ازدواج» به سبک غربی دلیل افزایش طلاق در کشور

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس با بیان اینکه برخی برنامه‌های صدا و سیما مروج ازدواج به سبک دنیای غرب شده است گفت: 90 درصد ازدواج‌های دانشجویی و عاشقانه منجر به طلاق شده است.

«ازدواج» به سبک غربی دلیل افزایش طلاق در کشور

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ستار هدایتخواه صبح امروز در مراسم نشست بصیرتی عمومی که با حضور اقشار مختلف مردم این در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: تمدن دارای دو بعد ابزاری « سخت‌افزاری» و بعد اساسی سبک زندگی است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما نیز دنبال تمدن‌سازی بوده‌ایم و اگر قرار است تمدن‌سازی ایجاد شود؛ باید سبک زندگی را بر اساس آموزه‌های دینی بازسازی کنیم.  

این کارشناس امور فرهنگی با بیان این‌که تمدن لایه بیرونی و رویین فرهنگ بوده و فرهنگ، باطن تمدن است، تصریح کرد: اگر قرار است تمدن‌سازی شود باید فرهنگ را مورد توجه جدی قرار داد و وقتی واژه تمدن‌سازی مطرح می‌شود ذهن‌ها به سراغ بعضی انسان‌های نخبه و نامی می‌شود که اینگونه نیست زیرا تک تک افراد می‌توانند در تمدن‌سازی ایفای نقش کنند.

هدایتخواه در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین وظیفه شیعه را در عصر غیبت انتظار ظهور امام زمان(ع) دانست و گفت: در عصر انتظار باید زمینه‌سازی کرد و تمدن اسلامی را بنیان کرد که لازمه این امر مهم گرایش به سبک تمدن اسلامی است.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی لازمه رسیدن به حیات طیبه و پاک از هر نوع ناآرامی، نقص، زشتی و تنش را رفتن به سمت سبک زندگی اسلامی دانست.

این کارشناس مسائل فرهنگی بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی جامعه را فاصله گرفتن  و دوری از سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: دوری و بیگانگی با سبک زندگی اسلامی زندگی ما را تلخ کرده و با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی با تأکید بر این‌که لازمه رفتن به سوی سبک زندگی اسلامی گذشتن از سبک زندگی غربی است، بیان کرد: متأسفانه قرن‌ها دنیای غرب با تکنولوژی پیشرفته و وسائل تبلیغاتی سبک زندگی خود را بر حوزه‌های مختلف زندگی بشری تحمیل کرده است.

هدایتخواه سبک زندگی اسلامی را توحید محور دانست و خاطرنشان کرد: تمام رفتارهای انسانی از پست‌ترین رفتار تا مقدس‌ترین رفتار انسانی توحید محور بوده است.

عضو جبهه پایداری با اشاره به برخی فرمایشات رهبری در زمینه ازدواج و طلاق در سبک زندگی اسلامی یادآور شد: متأسفانه سبک ازدواج و سبگ زندگی خانوادگی ما مبتنی بر سبک زندگی انسانی نیست.

وی با تشریح برخی از اهداف مطرح شده از امر ازدواج در جامعه کنونی بیان کرد: بعضی از افراد رهایی از تنهایی، تولید نسل، برآورده شدن نیازهای جنسی و نیاز به همکار برای اداره زندگی را از جمله اهداف ازدواج عنوان می‌کنند اما اسلام این اهداف را فواید ازدواج می‌داند و هدف ازدواج را در فرهنگ دینی رسیدن به کمال می‌داند.

هدایتخواه ازدواج را سبب شکوفایی استعدادهای انسانی دانست و گفت: برخی شیوه‌های غلط همسر گزینی در جامعه ما مطرح شده است و مهم‌ترین دلیل افزایش طلاق در جامعه امروزی شیوه همسریابی به سبک غرب است.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این‌که بیش از 90 درصد ازدواج‌های عاشقانه و دانشجویی که بر اساس سبک غربی شکل گرفته است، منجر به طلاق می‌شود، متذکر شد: متأسفانه صدا و سیمای ما نیز سبک زندگی و ازدواج بر اساس الگوی غربی را در اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها ترویج می‌کند.

وی ادامه داد: صدا و سیما آشنایی‌های قبل از ازدواج، رفتارهای دوستانه و بدون رعایت موازین شرعی و ارتباط‌های قبل از ازدواج را در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها طبیعی جلوه داده و ترویج می‌کند.

انتهای پیام/82001/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول