اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

امنیت امروز ملت ایران مرهون زحمات رزمندگان اسلام است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امنیت امروز ملت ایران مرهون زحمات رزمندگان اسلام است.

امنیت امروز ملت ایران مرهون زحمات رزمندگان اسلام است

رضا حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال دفاع و از جان گذشتگی شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

وی، امنیت امروز کشورمان را مرهون زحمات شهدا دانست و ادامه داد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس تمام تلاش خود را برای دفاع از آب و خاک میهن اسلامی کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از بازنمایی عملیات نصر 7 در زنجان خبر داد و افزود: شبیه‌سازی ارتفاعات «سردشت» و «دوپازا» که بلندترین ارتفاعات منطقه شهرستان سردشت استان آذربایجان‌غربی است در ارتفاعات گاوازنگ زنجان صورت می‌گیرد.

وی به اهمیت عملیات نصر 7 و موقعیت استراتژیک منطقه «دوپازا» اشاره کرد و گفت: این منطقه از یک‌ سو به شهر سردشت و از سوی دیگر به منطقه «قلعه دیزه» عراق اشراف دارد.

حسینی ادامه داد: به همین علت منطقه «دوپازا» که از اهمیت خاصی برخوردار بود توسط رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس فتح شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات نصر 7 در تاریخ 14 مرداد 1366 انجام شد، تصریح کرد: استان زنجان برای نخستین بار در این عملیات در قالب تیپ 36 انصارالمهدی (عج) گردان امام حسین(ع) و با همراهی رزمندگان تهران و لشگر 31 عاشورای تبریز اقدام به پاکسازی منطقه کرده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: برای بازسازی این عملیات دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، شهرداری، تبلیغات اسلامی، اداره برق و مرکز صدا و سیمای زنجان همکاری داشتند. 

انتهای پیام/73008/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول