اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

تحریم‌ها و تهدیدها خللی در کشور ایجاد نمی‌کند

امام جمعه کوهبنان گفت: دشمنان باید بدانند ایران به قدرتی بزرگ در دنیا و خاورمیانه بدل شده و تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌توانند خللی در کشور ایجاد کنند، چون تمام مردم ایران در حفظ منافع و اصل نظام با هم متحد و هم‌صدا هستند.

تحریم‌ها و تهدیدها خللی در کشور ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی و با استناد به حدیثی از امام سجاد (ع) پنج علامت را برای مؤمن برشمرد و اظهار داشت: پاکدامنی در خلوت و تنهایی از جمله علائم فرد مؤمن است.

کرمی‌پور خاطر نشان کرد: خدواند، پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصوم (ع) و امام زمان (عج) حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و زمین، زمان، اعضا و جوارح انسان هم شاهد هستند و در روز قیامت شهادت می‌دهند.

وی صدقه دادن در زمان تنگدستی، شکیبایی در برابر مصیبت، فرو بردن خشم و غضب در هنگام عصبانیت، راستگویی با وجود بیم و ترس را از دیگر علائم یک مؤمن واقعی برشمرد و افزود: انسان مؤمن در گرفتاری‌ها، مصائب و حوادث پیش‌آمده صابر است، چون می‌داند این مصیبت وسیله امتحان و آزمایش اوست و حکمتی در بر دارد.

امام جمعه کوهبنان در خطبه دوم به مهمترین مناسبت‌های هفته از جمله پنجم مهر ماه سالروز شکسته شدن محاصره آبادان در عملیات ثامن‌الائمه (ع)، هفت مهر روز زیارتی مخصوص آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، سالروز شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد نماینده امام راحل در خراسان به دست منافقین کوردل در سال 1360، سالروز شهادت سرداران رشید اسلام شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا در سانحه سقوط هواپیمایی ارتش در سال 1360 اشاره کرد.

وی با اشاره به 9 مهر ماه مصادف با 25 ذیقعده روز دحوالارض، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، روز جهانی سالمندان و همچنین حضور ریئس جمهور در سازمان ملل متحد افزود: ریاست جمهوری با سخنان کوبنده اقتدار و عزت ایران را در جهان به نمایش گذاشت و به دشمنان فهماند به هیچ قیمتی ما از آرمان‌های بلند حضرت امام راحل، شهیدان همیشه سرافراز و منویات مقام معظم رهبری فاصله نمی‌گیریم و تا آخرین نفس برای سربلندی ایران عزیز از پای نمی‌نشینیم.

صالح‌نیا تاکید کرد: دشمنان باید بدانند ایران اسلامی امروز به قدرتی بزرگ در دنیا و خاورمیانه بدل شده و تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌توانند خللی در کشور ایجاد کنند، چون تمام مردم ایران در حفظ منافع و اصل نظام با هم متحد و هم‌صدا هستند.

وی با اشاره به روز جهانی قلب و بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد: سالانه بیش از 17 میلیون 300 هزار نفر در جهان از این بیماری فوت می‌کنند و این تعداد هر روز در حال افزایش است و احتمال دارد این آمار تا سال 2030 به حدود 23 میلیون نفر برسد.

امام جمعه کوهبنان تغذیه سالم، مصرف کم‌چربی، استفاده از میوه‌جات و سبزیجات، استفاده از شیر، لبنیات، حبوبات و غلات در غذای روزانه، ورزش کردن طی روز و ... را از مهمترین راه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بیان کرد.

کرمی‌پور اذعان داشت: ورزش از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و موجب افزایش توده‌های عضلانی می‌شود از طرفی قند خون را تنظیم می‌کند، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و در آرامش و کاهش اضطراب انسان نقش اساسی دارد و در نهایت ورزش به حفظ و قوام پوست و جلوگیری از چروکیدگی پوست کمک می کند.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول