اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر آفریقای جنوبی در ایران در گفت‌و‌گو با فارس:

تحریم نفت ایران پالایشگاه‌های آ‌فریقای جنوبی را با مشکل مواجه کرد

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی 35 درصد نفت خود را از ایران وارد می‌کرد، گفت: اکنون به دلیل تحریم‌ها این واردات ممنوع شده و ما در پالایشگاه دچار مشکل شده‌ایم.

تحریم نفت ایران پالایشگاه‌های آ‌فریقای جنوبی را با مشکل مواجه کرد

آرجی وایت‌هد در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت هدف از سفر خود به این استان را مبادلات مفید تجاری و کشاورزی بین دو کشور عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه به تقویت روابط دو کشور امیدواریم، گفت: در بخش حمل و نقل دریایی همکاری تجاری خوبی وجود دارد اما مشکلاتی است که تجار می‌توانند در تسهیل و برطرف شدن آن کمک کنند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به تأثیرگذاری تحریم‌ها در روابط دو کشور تصریح کرد: تحریم‌هایی که توسط سازمان ملل و اتحادیه اروپا اعمال شده، اثرگذار بوده و آفریقای جنوبی ناچار به تبعیت از این تحریم است.

وی، با بیان اینکه آمریکا و اروپا شریک تجاری آفریقای جنوبی هستند، خاطرنشان کرد: تحریم اتحادیه اروپا در نفت اثرگذار بود و اکنون در حمل و نقل با مشکل مواجه هستیم.

وایت‌هد، با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی 35 درصد نفت خود را از ایران وارد می‌کرد، متذکر شد: اکنون به دلیل تحریم‌ها این واردات ممنوع شده و ما در پالایشگاه دچار مشکل شده‌ایم.

وی، با تصریح بر اینکه می‌توان تحریم‌ها را دور زد، گفت: باید مسئله تحریم ایران در مجامع بین‌المللی برطرف شده و راهکاری برای آن اندیشیده شود.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران اضافه کرد: خارج از تحریم هیچ چیز مانع از تجارت دو کشور در حوزه‌های مختلف نمی‌شود.

وی، با بیان اینکه در روابط سیاسی ایران با آفریقای جنوبی هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه تحریم‌ها بی‌تأثیر بوده است.

وایت‌هد، متذکر شد: امیدواریم مذاکرات ایران با گروه 1+5 با موفقیت ایران انجام شود که این به نفع آفریقای جنوبی خواهد بود.

وی، توجه به بخش‌های مختلف هر دو کشور را در توسعه روابط تجاری آفریقای جنوبی و ایران تأثیرگذار دانست و افزود: در اواسط مهر امسال کمیسیون ایران در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و در این کمیسیون 60 موارد وجود دارد که امیدواریم حرکت‌هایی در آن صورت گیرد.

این مسئول آفریقای جنوبی، با تأکید بر اینکه می‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد و تجارت بین دو کشور را گسترش داد، خاطرنشان کرد: ایران در زمینه کشاورزی کشوری قوی است و جنگل‌داری خوبی دارد و تبادل مهارت می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

وایت‌هد، استفاده از ظرفیت مناطق گردشگری ایران به ویژه در گیلان را در بی‌اثر کردن تحریم‌ها و شکوفایی اقتصاد ایران و توسعه تجارت با آفریقای جنوبی تأثیرگذار خواند.

وی، خاطرنشان کرد: تحریم مانند یک بازی است که باید راه مناسبی برای آن پیدا کرد و از آن پیروزمندانه خارج شد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران، با اشاره به اینکه نمی‌توان از بخش دولتی انتظار زیادی داشت، تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری دو کشور کمک کند.

وی افزود: ما به دنبال ایده‌هایی هستیم که تجارت عملی داشته باشیم و شرکت‌های آفریقایی به ایران بیایند و از هر دو طرف درخواست‌هایی داشته باشیم.

انتهای پیام/2300/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول