اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد

پرهیز از خودتحریمی و حداقل‌سازی بروکراسی اداری برای جهش اقتصادی

استاندار خراسان‌رضوی گفت: پرهیز از خودتحریمی و به حداقل رساندن بروکراسی اداری شرط لازم برای ایجاد تحول و جهش در روند توسعه اقتصادی استان است.

پرهیز از خودتحریمی و حداقل‌سازی بروکراسی اداری برای جهش اقتصادی

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش در جهت افزایش جذب سرمایه به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تحول اقتصادی اظهار داشت: حرکت جدی و جهش قابل توجه در این حوزه جز با پرهیز از خودتحریمی و کاهش بروکراسی اداری امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به رویکردهای اقتصادی دولت یازدهم از سرمایه‌گذاران به عنوان ظرفیتی ارزنده برای تحقق اهداف اقتصادی دولت یاد کرد و گفت: در این راستا تعامل دستگاههای اجرایی در استفاده از تمام ابزارها و سازوکارهای قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان ضرورتی انکارناپذیر است.

رییس ستاد سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی تاکید کرد: کارگروه های ذیل ستاد موظفند ظرف مدت یک هفته روند صدور مجوز از سوی دستگاه های اجرایی استان را احصا و به دبیرخانه ستاد سرمایه‌گذاری ارسال کنند تا نسبت به اصلاح فرآیندها و به حداقل رساندن زمان صدور مجوزها اقدام شود.

فروزان‌مهر حرکت بر مدار قانون، حاکمیت نگاه کارشناسی و رعایت اصول فنی و اجرایی را از جمله ملزومات اولیه برای اجرای مطلوب پروژه‌های سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: نباید به بهانه بررسی‌های کارشناسانه روند اجرای پروژه‌ها با تاخیر مواجه شود.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اهمیت نقش بخش خصوصی در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های اقتصادی بر استفاده از نظرات کارشناسان این بخش در تدوین سند آمایش استان تاکید کرد و اظهار داشت: هرگونه سرمایه‌گذاری باید بر اساس این سند و مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق صورت پذیرد.

وی به ظرفیت بخش تعاون و فعال‌سازی بیشتر تعاونی‌ها را از جمله راهکارهای توسعه اقتصادی استان برشمرد و بر ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی متناسب با توانمندی‌های مناطق مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/2202/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول