اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

جشن خودکفایی 3 هزار خانوار اردبیلی برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل از برگزاری جشن خودکفایی سه هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد این استان در آبان ماه امسال خبر داد.

جشن خودکفایی 3 هزار خانوار اردبیلی برگزار می‌شود

بهروز زلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: مطابق سنوات گذشته جشن خودکفایی امسال با حضور سه هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان اردبیل آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت کمیته امداد در این استان تاکنون بیش از 24 هزار خانوار با ایجاد اشتغال مناسب به خودکفایی واقعی رسیدند که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

زلالی یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد حمایتی را ایجاد فرصت‌های کار و تلاش بیشتر برای خانواده‌های نیازمند توصیف کرد و افزود: در این راستا اسباب کار، آموزش‌های لازم و تسهیلات قرض‌الحسنه برای متقاضیان و مددجویانی که از توان کار برخوردار هستند، فراهم آمده تا بتوانند از فرصت اشتغال بهتر و شایسته استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد:‌ ما همه ساله جشن خودکفایی سه هزار خانوار زیرپوشش این نهاد را برگزار می‌کنیم که امسال نیز این جشن در آبان ماه برگزار می‌شود تا خانواده‌های خودکفا از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تغییر زمان برگزاری جشن عاطفه‌ها در هفته دوم مهر ماه خاطر نشان کرد: این جشن که در سال‌های گذشته در آستانه سال تحصیلی برگزار می‌شد با بررسی‌های انجام شده، معلوم شد که زیاد نمی‌تواند حس همراهی دانش‌آموزان را برانگیزد که به همین دلیل تصمیم گرفته شد با توافق آموزش و پرورش این جشن بعد از بازگشایی مدارس و در هفته‌های اول و دوم شروع سال تحصیلی برگزار شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشن ایجاد حفظ همراهی و همکاری خود دانش‌آموزان و نسل آینده است تا بیش از گذشته با فرهنگ مشارکت اجتماعی آشنا شوند.

زلالی بیان کرد: البته قبل از شروع سال تحصیلی ما مساعدت‌های لازم را به خانواده‌های نیازمند در تأمین پوشاک، لوازم‌التحریر و کیف و کفش انجام می‌دهیم و جمع‌آوری این کمک‌ها در حقیقت یک کمک کاری می‌باشد تا این خانواده‌ها دیگر نیازمندی‌های فرزندانشان را تأمین کنند.

وی گفت: ‌ما به دنبال آن نیستیم که رقم به دست آمده از این جشن در حوزه خاص کارساز شود بلکه به دنبال آن هستیم که فرهنگ انفاق، ایثار و گذشت در جامعه ترویج یافته و تقویت شود.

6 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 600 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با یادآوری اینکه در حال حاضر 6 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 600 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: تلاش می‌کنیم علاوه بر تأمین مایحتاج این افراد نیازمند با برگزاری جشن عاطفه‌ها برای آن‌ها حامی مستمر پیدا کنیم تا حمایت‌ها از این افراد استمرار داشته باشد.

زلالی با بیان اینکه این نهاد به دنبال حامیان فرهنگی است، تصریح کرد: تحقق حامیان مستمر برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند دغدغه کمیته امداد در راستای تأمین نیازها و یا برگزاری جشن عاطفه‌ها را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: شهریه دانشجویان زیرپوشش این نهاد به صورت نصف و یا رایگان پرداخت می‌شود و در کنار آن سعی ما بر این است تا در تأمین پوشاک و هزینه تحصیلی دانش‌آموزان نیز مساعدت‌های لازم به خانواده‌ها انجام شود.

انتهای پیام/62003/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول