اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دولت برای خودکفایی تولید گندم سرمایه‌گذاری کند

یکی از مراجع عظام تقلید رسیدن به خودکفایی در تولید گندم را عامل موثری در رفع نیاز کشور به بیگانگان دانست و سرمایه‌گذاری دولت را در این زمینه خواستار شد.

دولت برای خودکفایی تولید گندم سرمایه‌گذاری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان قم با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در تمام مسائل و نیازها به استقلال و خودکفایی برسد، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم در کشور نیازهای اولیه خود را تامین کنیم تا برای رفع آن نیازمند کشورهای دیگر نباشیم.

وی ادامه داد: خداوند به کشور جمهوری اسلامی ایران نعمت‌های فراوانی داده که از آن جمله وجود زمین زیاد برای کشت گندم است و دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و امکانات مورد نیاز را به کشاورزان بدهد تا این زمین‌ها کاشته شده و کسری گندم کشور به این وسیله تامین شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جمعیت ایران حدود 80 میلیون نفر است، ادامه داد: این جمعیت در مقایسه با دو کشور چین و هند رقم زیادی نیست؛ آنها تلاش می‌کنند دستشان در مقابل دیگران دراز نباشد و نیازهای خودشان را تامین می‌کنند، وقتی کشوری برای تامین نیازهای خود نیازمند کشورهای دیگر باشد مشکلاتی همچون تحریم بر سر راه آن قرار می‌گیرد.

علوی‌گرگانی بیان داشت: اختصاص زمین و امکانات مناسب به کشاورزان باعث فقر زدایی، اشتغال زایی و رونق ملی خواهد شد و در نهایت موجب می‌شود ما در زمینه تولید گندم به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به وجود خیل کثیر جوانان جویای کار در کشور و استان قم ابراز داشت: استان قم زمین‌های خوبی برای کشت دارد و باید با تشویق جوانان به کار و همچین خرید محصولات به قیمت مناسب زمینه کار را فراهم و گندم استان را فراهم کنیم تا برای تامین آن نیازمند استان‌ها و کشورهای دیگر نباشیم.

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه دین مبین اسلام توجه زیادی به تامین روزی مردم دارد، خاطرنشان کرد: ملتی که آب و نان دارد، همه چیز دارد و تامین نان ما نیازمند همت کشاورزان است و دولت نیز باید از آنها حمایت کرده و سرمایه‌گذاری کند تا در این زمینه حساس و مهم نیز به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/78009/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول