اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد خبر داد

عملیاتی شدن 137 طرح خودکفایی مددجویان

مدیر کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون 137 طرح برای خودکفایی مددجویان تحت پوشش و همچنین افراد نیازمند اجرا شده است.

عملیاتی شدن 137 طرح خودکفایی مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صمد کریمی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد در پارس‌آباد اظهار داشت: بالغ بر 9 میلیارد و 165 میلیون ریال تسهیلات خودکفایی جهت عملیاتی شدن این طرح‌ها به متقاضیان پرداخت شده است. 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خودکفایی کمیته امداد همواره مورد بازدید ناظران و کارشناسان این نهاد قرار می‌گیرد، تصریح کرد: نظارت بر طرح‌های خودکفایی و ارائه‌ مشاوره‌های لازم در این خصوص موجب رونق در کسب و کار مجریان طرح‌های خودکفایی می‌شود.

کریمی خاطر نشان کرد: هدف از ارائه‌ این تسهیلات در قالب‌های مختلف بالا بردن توان خانواده‌ها برای کسب و کار و ایجاد انگیزه‌ کار در بین تک تک اعضای خانواده‌ها می‌باشد.

وی اضافه کرد: با ایجاد این طرح‌ها در بین خانواده‌های تحت حمایت، وابستگی آنان به کمیته امداد تا حد بالایی کاهش می‌یابد.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: دوره‌های آموزشی متعدد فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت پوشش کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد برگزار می‌شود.

کریمی یادآو شد: پس از اخذ نمره‌ قبولی در این کارگاه‌های آموزشی تسهیلات خودکفایی برای مددجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین به مناسبت دهه کرامت، طی مراسمی با حضور نماینده‌ مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان مغان، سالمندان تحت پوشش کمیته‌ امداد این شهرستان مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

مدیر کمیته امداد شهرستان مغان در حاشیه این مراسم که با شرکت 100 نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: هفت درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد را سرپرستان بالای 60 سال و افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

مالک بدری با اشاره به اینکه تعداد 9 هزار و 303 مددجو زیر چتر حمایتی کمیته‌ امداد شهرستان مغان قرار دارند، گفت: تعداد پنج هزار و 548 نفر از مددجویان تحت حمایت سرپرستان خانوار بالای 60 سال می‌باشند.

وی افزود: کمیته امداد برنامه‌های متنوعی را برای سالمندان تحت حمایت برگزار می‌کند که همایش تکریم از سالخوردگان تحت پوشش نیز یکی از این برنامه‌هاست.

در پایان این مراسم پنج نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته‌ امداد شهرستان مغان با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/62003/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول