اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری استان اردبیل:

شورابیل از وجود زباله‌ها پاک می‌شود / برپایی همایش پیاده‌روی با خانواده در شورابیل

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با پنجم مهر ماه آغاز هفته گردشگری در حرکت خود‌جوش و نمادین حریم دریاچه شورابیل از وجود زباله‌ها پاکسازی می‌شود.

شورابیل از وجود زباله‌ها پاک می‌شود / برپایی همایش پیاده‌روی با خانواده در شورابیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته گردشگری در اردبیل اظهار داشت: پنجم مهر ماه به عنوان روز جهانگردی و گردشگری امسال با نام «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» گرامی داشته می‌شود و به دلیل تقارن این روز با ششمین روز هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد‌: با توجه به نامگذاری اولین روز هفته گردشگری با عنوان «گردشگری و آب»، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با همکاری صمیمانه سپاه حضرت عباس (ع)، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری اردبیل و سازمان بسیج ورزشکاران استان همایش بزرگ پیاده‌روری خانواده را برگزار می‌کند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: این همایش ساعت 7 صبح روز جمعه مصادف با روز جهانی جهانگردی در منطقه نمونه گردشگری و مجتمع تفریحی توریستی دریاچه شورابیل به طول 7 کیلومتر برگزار می‌شود.

تقی‌زاده یادآور شد: همزمان با برگزاری این برنامه ورزشی - تفریحی جوایزی نیز برای شرکت‌کنندگان به قید قرعه در نظر گرفته شده است و در کنار آن شاهد نصب بنرها و پوسترهایی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری در این منطقه به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر خواهیم بود.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت شکار در دریاچه شورابیل هماهنگی‌های لازم با ادارات حفاظت محیط زیست منابع طبیعی و شهرداری اردبیل انجام شده تا سازمان‌های مردم نهاد و رفتگران طبیعت تراکت‌هایی را در خصوص حفاظت از مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع به ویژه دریاچه شورابیل در بین مردم انجام دهند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این سازمان به صورت نمادین نسبت به پاکسازی اطراف دریاچه شورابیل اقدام خواهد کرد.

تقی‌زاده استقبال از اولین گردشگر وارد شده به استان از کشور جمهوری آذربایجان در محل پایانه مرزی بیله‌سوار و شهرستان سرعین را از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تقی زاده در پایان سخنان خود حضور همکاران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نماز عبادی - سیاسی جمعه در مرکز استان و شهرستان‌ها و سخنرانی مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اردبیل در رابطه با توانمندی‌های این حوزه و ارائه گزارش عملکرد پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از برنامه‌های روز جهانی جهانگردی و اولین روز هفته گردشگری اعلام کرد.

انتهای پیام/62005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول