اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی گلستان خبر داد

اعلام برنامه‎های هفته ملی گردشگری در گلستان

معاون سرمایه‎گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری گلستان برنامه‎های هفته ملی گردشگری در گلستان را اعلام کرد.

اعلام برنامه‎های هفته ملی گردشگری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان، احمد تجری در این راستا اظهار داشت: با توجه به برپایی مراسم گرامیداشت هفته ملی گردشگری کشور همزمان با هفتمین دوره از جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان، برنامه‎هایی برای اجرا در این هفته در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این برنامه‎ها با هدف هم‎افزایی ظرفیت‎ها، توانمندی‎های بالقوه و بالفعل موجود در استان و معرفی ظرفیت‎های موجود با توجه به قابلیت‎های منحصر به فرد استان در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به روزشمار هفته گردشگری در استان (پنج لغایت 11 مهرماه) اذعان داشت: گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک، گردشگری پایدار، آموزش و رسانه، گردشگری، اشتغال و حماسه اقتصادی، گردشگری، خانواده و معنویت، گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار، گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی و گردشگری، هنرهای سنتی و میراث فرهنگی از عناوین شعارهای این هفته به شمار می‎روند.

تجری به برنامه‎های قابل اجرا در این هفته اشاره کرد و افزود: برگزاری تور رایگان استان‎گردی ویژه ایتام، حضور کارکنان اداره کل در نماز باشکوه جمعه و سخنرانی در خصوص گردشگری و اهمیت سفر توسط مدیرکل، غبارروبی گلزار شهدا و استقبال از مسافران در مبادی ورودی استان، برپایی نمایشگاه صنایع‎دستی در محور ناهارخوران گرگان و نصب پلاکارد و بنر تبریک هفته گردشگری توسط تاسیسات گردشگری استان از جمله برنامه‎های قابل اجرا در این استان است.

وی همچنین به نواختن زنگ گردشگری در مدارس سراسر استان و تخفیف 30 درصدی هتل‎ها و تخفیف 50 درصدی مهمان‎پذیرداران استان در هفته گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح متمرکز 12 پروژه گردشگری در استان و اجرای تورهای داخلی توسط دفاتر خدمات مسافرتی، برگزاری مسابقه نقاشی در مدارس و اهدای جوایز به برگزیدگان و ارسال پیام تبریک هفته گردشگری در قالب کارت پستال از دیگر برنامه‎های هفته گردشگری است.

معاون سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی گلستان یادآور شد: بازدید رایگان از موزه‎های استان و اجرای تور رایگان استان‎گردی ویژه افراد تحت پوشش بهزیستی و برپایی نمایشگاه‎های صنایع‎دستی در شهرستان‎های مینودشت، گالیکش، علیآبادکتول و برگزاری مصاحبه مطبوعاتی از دیگر برنامه‎های قابل اجرا در این هفته است.

تجری به افتتاح جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در هشت مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: 20 غرفه گردشگری در این جشنواره از استان‎های مختلف کشور به معرفی جاذبه‎های گردشگری می‎پردازند و برپایی مسابقات ورزشی و اجرای تور تخصصی دانشجویان غیربومی در سطح استان با همکاری جامعه پانسیون‎داران استان از جمله دیگر اقدامات در هفته گردشگری است.

وی همچنین به نشست فرهنگ ریش سفیدی اقوام به مناسبت هفته گردشگری اشاره  و اجرای برنامه‎های موسیقی اقوام در شهرستان‎های گنبدکاووس، بندرترکمن، آزادشهر و مینودشت را در این هفته قابل اجرا دانست.

معاون سرمایه‎گذاری میراث فرهنگی گلستان همچنین به اجرای توراستانگردی و آشناسازی با جاذبه‎های گردشگری برای سفرا و میهمانان ویژه جشنواره اشاره کرد و برگزاری نمایشگاه روستاهای هدف گردشگری با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری و برگزاری سمینار یک روزه روستاهای هدف گردشگری با حضور مسئولان، بخشداران و دهیاران و دفاتر خدمات مسافرتی و اهدا لوح تقدیر به واحدهای برتر و فعال تاسیسات گردشگری را از دیگر برنامه‎ها عنوان کرد.

معاون سرمایه‎گذاری و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان گلستان، گنجینه اکوتوریسم کشور محسوب می‎شود، این معاونت در نظر دارد با استفاده از تمام امکانات موجود، جاذبه‎های استان گلستان را به گردشگران داخلی و خارجی، بیش از پیش معرفی کرده و در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان گام‎های ارزنده‎ای بردارد.

پنجم لغایت 11 مهر ماه هفته ملی گردشگری است که هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین نیز ( هشت لغایت 11 مهر ماه) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در این هفته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول