اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

تلاش برای ارائه برنامه‌های فاخر در هفته گردشگری

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تعدد برنامه مهم نیست و باید برنامه‌های باکیفیت ارائه شود تا در اذهان مردم باقی بماند و برنامه‌ها به صورت فاخر و ماندگار باشد.

تلاش برای ارائه برنامه‌های فاخر در هفته گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی ظهر امروز در جلسه شورای گردشگری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار هفته جهانگردی گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک نامگذاری شده باید رابطه‌ای بین آب و گردشگری پیدا کرده و از این منظر کار‌هایی برنامه ریزی و انجام شود.

وی با بیان اینکه در قالب یک برنامه نمادین می‌توان از طریق بحث گردشگری واکنشی در گردشگران ایجاد کرد، ابراز داشت: پیشنهادی که می‌توان در این راستا مطرح کرد برگزاری پیاده‌روی نمادین در هفته گردشگری برای صیانت از دریاچه ارومیه است.

محمودی با بیان اینکه آب مایه حیات بوده و آینده زندگی بشر به آب بستگی دارد، تصریح کرد: آینده نسل بشر بستگی به آب دارد و باید از این همه گستردگی به تخصص گردشگری در راستای ترویج فرهنگ مصرف آب استفاده شود.

وی با بیان اینکه احتمال آلودگی آب رودخانه روستای بند زیاد است، ادامه داد: باید برنامه‌ای تدارک دید تا محیط‌های مربوط پاکسازی و با تدارک این برنامه‌ها در هفته جهانگردی این کار به عنوان یک سنت و الگو در طول سال انجام شود.

محمودی برگزاری هفته‌های بزرگداشت را در به الگو درآمدن فعالیت‌‌ها موثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شعار امسال هفته گردشگری آب و صیانت از منابع آب است باید بررسی شود چه کارهای در راستای الگوسازی برای حفظ منابع آب می‌توان انجام داد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: باید در این هفته کارهای نمادین انجام شود تا به عنوان یک سیاست در آینده مطرح باشد و گامی موثر در این راستا برداشته شود.

محمودی با اشاره به گردشگری جنگ در آذربایجان غربی، تصریح کرد: باید این موضوع به عنوان سیاست اصولی در راستای ترغیب و تشویق گردشگر در آذربایجان غربی انجام شود به طوری که با ایجاد بسترهای لازم و ایجاد یک فضای معنوی سبب استقبال گردشگران شود.

وی یادآور شد: بحث دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین جاذبه آذربایجان غربی می‌تواند مقصد بیشتر برنامه‌های هفته گردشگری باشد.

محمودی با بیان اینکه نشست‌های علمی در راستای نقش گردشگری در احیای دریاچه ارومیه می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: رابطه متقابلی بین نقش گردشگر در حفظ منابع آب و نقش آب در حفظ گردشگر وجود دارد.

وی بازدید از سواحل نمکی دریاچه ارومیه در هفته گردشگری در راستای ایفای نقش گردشگران در زمینه احیای دریاچه ارومیه موثر عنوان کرد و یادآور شد: خانواده‌ها در این بازدید می‌توانند با حضور در حوالی «چی چست» از نزدیک با مشکلات دریاچه ارومیه آشنا شوند و از طریق راهنما نقش دریاچه در حفظ معیشت مردم، کشاورزی و توریست برای بازدید کنندگان ارائه شود.

محمودی با تاکید بر اینکه تعدد برنامه مهم نیست، اضافه کرد: باید برنامه‌های باکیفیت ارائه شود تا در اذهان مردم باقی بماند و برنامه‌ها به صورت فاخر و ماندگار باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: حداقل یک کار فاخر برای هفته گردشگری در نظر گرفته شود به طوری که به عنوان یک کار پر رنگ نمونه کشوری مطرح باشد.

انتهای پیام/61005/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول