اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاون گردشگری اردبیل خبر داد

تدارک 26 برنامه در هفته گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی 26 برنامه متنوع در استان اردبیل اجرا می‌شود.

تدارک 26 برنامه در هفته گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته گردشگری در اردبیل، اظهار داشت: همزمان با 5 مهرماه به عنوان روز جهانی جهانگردی و با شعار«گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» برنامه‌های متناسب با عناوین روزهای هفته گردشگری با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد بزرگداشت هفته گردشگری استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی، تقارن هفته گردشگری و دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای تجلیل از یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی در عرصه گردشگری عنوان کرد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: روز جمعه 5 مهر به عنوان «گردشگری، آب، حفاظت از آینده مشترک» و روز شنبه نیز به عنوان «گردشگری پایدار، آموزش و رسانه» نامگذاری شده است.

تقی‌زاده متذکر شد: سومین روز این هفته به نام «گردشگری، اشتغال و حماسه اقتصادی»، چهارمین روز به نام «گردشگری، خانواده و معنویت»، پنجمین روز به نام «گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار»، ششمین روز به نام «گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی» و آخرین روز هفته پنج‌شنبه 11 مهر با عنوان »گردشگری، هنرهای سنتی و میراث فرهنگی» نامگذاری شده است.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر جلسات ستاد بزرگداشت جلساتی نیز با جامعه مراکز اقامتی، انجمن‌های صنفی دفاتر خدماتی مسافرتی‌، جامعه راهنمایان تور و مراکز پذیرایی بین راهی برگزار شده و هماهنگی‌هایی در رابطه با ارائه تخفیف مراکز اقامتی تا 50 درصد در طول هفته گردشگری به عمل آمده است.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، برگزاری همایش با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی به منظور تشکیل اتاق فکر گردشگری و تجلیل از فعالیت‌های بخش گردشگری در این هفته را یادآور شد.

تقی‌زاده اذعان کرد: علاوه بر اینکه تمامی موزه‌های استان همزمان با 5 مهر ماه برای بازدید‌کنندگان رایگان خواهد بود هماهنگی‌های لازم با هدف برگزاری نمایشگاه عکس در نگارخانه خطایی نیز به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما به منظور برگزاری مسابقات رادیویی و تلویزیونی در خصوص گردشگری در این هفته به عمل آمده است، ابراز داشت: برگزاری تورهای رایگان برای دانشجویان جدید‌الورود به دانشگاه‌ها با همکاری شهرداری اردبیل، حفاظت محیط زیست، اوقاف، انجمن صنفی راهنمایان تور و میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: علاوه بر آن تور رایگان به مقصد منطقه نمونه گردشگری شیروان دره‌سی انجام شده و سازمان‌های مردم نهاد و رفتگران طبیعت نیز نسبت به پاکسازی منطقه اقدام خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تقی‌زاده در پایان سخنان خود زیارت مزار شهدای گمنام، افتتاح موزه شهدا و شرکت در جشنواره هفته گردشگری در تهران را از 8 تا 11 مهر ماه از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و اذعان داشت: تمامی شهرستان‌های استان برنامه‌های مشابهی را در گرامیداشت هفته گردشگری برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/62007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول