اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

کاراته‌کای قزوینی روی تاتامی می‌رود

مجید حسن‌نیا کاراته‌کای قزوینی برای مصاف با رقیبان در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به روی تاتامی می‌رود.

کاراته‌کای قزوینی روی تاتامی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تیم کاراته کشورمان که در دو بخش کومیته و کاتای تیمی و انفرادی در این دوره از رقابت‌ها حاضر شده است، بدون شک یکی از بخت‌های مسلم قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست.

در این بین مجید حسن‌نیا کاراته‌کای قزوینی که در وزن منهای 55 کیلوگرم به روی تاتامی می‌رود، یکی از ورزشکارانی است که می‌توان روی مدال ارزشمند طلای وی حساب ویژه‌ای باز کرد.

این کاراته‌کای استان که در مسابقات بین‌المللی کاراته کشور ترکیه موفق شد با ارائه بازی‌های درخشان نشان برنز را از آن خود کند، این قابلیت و توانایی را دارد که در این دوره از مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی عملکرد موفقی را از خود بر جای بگذارد و یکی از طلایی پوشان تیم کاراته کشورمان باشد.

حسن‌نیا که با توجه به مصدومیت وحید حسنی‌پور در آخرین لحظات از سوی کادر فنی به عنوان جایگزین این ورزشکار جواز حضور در بازی‌های کشورهای همبستگی اسلامی را به دست آورد، باید قدر این فرصت را بداند و در راستای رسیدن به عنوان قهرمانی این مسابقات همه تلاش خود را به کار بگیرد.

با توجه به اینکه تنها کمتر از سه ماه دیگر به آغاز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا زمان باقی مانده است و حسن‌نیا برای حضور در ترکیب نهایی تیم ملی، تنها وحید حسنی‌پور کاراته‌کای گیلانی را پیش روی خود می‌بیند، باید از فضای موجود بیشترین بهره را بگیرد و به طور کلی باید آن قدرها روی تاتامی خوب مبارزه کند تا کادر فنی را مجاب کند تا از وی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی قاره کهن استفاده کنند.

گرچه حسنی‌پور در بیش از 17 مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته کشورمان حضوری فعال داشته و تمرینات خود را به طور منظم و با تلاش و پشتکاری مثال‌زدنی پشت‌سر گذاشته است، این خواسته وجود دارد که این ورزشکار می‌تواند از این فرصت بیشترین بهره را ببرد.

سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی این دوره از رقابت‌ها به میزبانی پالم بانگ کشور اندونزی در حال برگزاری است و کاروان ورزشی ایران با 88 ورزشکار در شش رشته در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

در این دوره از رقابت‌ها بیش از 2 هزار ورزشکار از 44 کشور دنیا به رقابت می‌پردازند که کشورهای الجزایر، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، برونئی، بورکینافاسو، کامرون، جیبوتی، مصر، کلمبیا، گینه، گویان، اندونزی، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، مالدیو، موریتانی، مراکش، موزامبیک، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان، سنگال، سومالی، سودان، سوریه، تاجیکستان، توگو، تونس، ترکیه، ترکمنستان، اوگاندا، امارات، یمن، ساحل عاج و چاد کشورهای حاضر در این دوره از رقابت‌ها هستند.

کاروان ورزشی ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها که در عربستان صعودی برگزار شد، با کسب 10 مدال طلا، 9 مدال نقره، 11 مدال برنز و در مجموع 30 مدال، پس از کشورهای عربستان صعودی، مصر و قزاقستان عنوان چهارمی را به دست آورد.

انتهای پیام/77004/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول