اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حضور پررنگ اتباع بیگانه در رفسنجان

در هر نقطه از شهر رفسنجان که پای می‌گذاری، اثری از وجود‌ اتباع بیگانه به چشم می‌خورد و این موضوع بیداد می‌کند.

حضور پررنگ اتباع بیگانه در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در هر نقطه از این شهر که پای می‌گذاریم، بالای شهر، پایین‌شهر، مرکز، حاشیه شهر و ... اثری از وجود‌ اتباع بیگانه به چشم می‌خورد.

در مرکز شهر بیشتر بافت فرسوده در اختیار اتباع بیگانه است و این در حالی است که شهری با آن فرهنگ و تمدن دیرینه به صلاحش نیست اینگونه افراد در آن حضوری پررنگ داشته باشند.

اطراف بازار بزرگ محلی که مردم و بیشتر مهمانان شهر برای پارک اتومبیل‌های خود به آن جا می‌روند، پر شده از اتباع بیگانه که تعجب مسافران را بر می‌انگیزد.

چند روز قبل طی تماس مردمی با خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اتباع بیگانه اطراف شهرک امام خمینی تعدادشان هم زیاد است، برای بررسی به آن جا رفتم و متوجه شدیم مردم حق دارند از این اوضاع ناراضی باشند.

حاشیه شهرک امام خمینی پر شده از منازلی که تعداد زیاد اتباع بیگانه در آن زندگی می‌کنند و پس از تحقیق مشخص شد در هر خانه سه یا چهار و بعضی خانه‌ها بیشتر خانوار زندگی می‌کنند و میانگین تعداد افراد آن خانه‌ها 25 نفر است.

آنجا فضای نامطلوب به وجود آمده بود در حالی که تعداد زیادی حیوانات اهلی را هم نگهداری می‌کنند خوشایند زندگی شهرنشینی نیست.

مردم حق دارند از آن همه مشکلات گله‌مند باشند، مقدار زیادی علوفه در اطراف این شهرک جمع‌آوری کرده بودند و روی هم تل‌انبار شده بود، اگر حتی باد معمولی هم بوزد آنها را به تمام شهرک پراکنده و سلب آسایش می‌کند.

به طور کل سراسر پل به سمت شهر، داخل‌ و اطراف شهرک به آنها داده و هر چند خودشان با گل و ماسه خانه ساخته‌اند و چهره‌ای بسیار ناخوشایند به وجود آورده‌ که نیاز به ساماندهی دارد و این وضع نباید بر‌ شهر اقتصادی، فرهنگی‌ و دانشگاهی رفسنجان حاکم باشد.

سال‌های سال است که می‌خواهند اتباع بیگانه را از سطح شهر جمع‌ و ساماندهی کنند، اما هر سال به سال بعد موکول می‌شود.

..........................‌...

گزارش از زهرا بمی‌نژاد

.....................‌........

انتهای پیام/80016/30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول