اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از ابتلای مهاجران غیرقانونی به وبا گزارش می‌دهد

صدای پای وبا در جمعیت اتباع بیگانه کرمان

آمار رسمی از ابتلای 7 نفر از مهاجران غیرقانونی به بیماری وبا در استان کرمان گزارش می‌دهد.

صدای پای وبا در جمعیت اتباع بیگانه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر شیوع بیماری وبا در استان کرمان و حتی مرگ چند کودک بر اثر مبتلا به این بیماری به گوش می‌رسید که مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تایید شیوع وبا در جمعیت مهاجران غیرقانونی و رد فوت حتی یک نفر به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

روح‌الله زحمتکش با بیان اینکه موردی از بیماری وبا در جمعیت ایرانی مشاهده نشده است، گفت: تاکنون موردی از تایید بیماری وبا در جمعیت ایرانی شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشاهده نشده است.

وی افزود: در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مواردی از مبتلایان به بیماری وبا در جمعیت اتباع بیگانه غیرمجاز مشاهده شده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد مبتلایان به بیماری وبا در جمعیت اتباع بیگانه را هفت نفر اعلام کرد و ابراز داشت: با توجه به آمادگی ایجاد شده در دانشگاه، همه مبتلایان تحت درمان قرار گرفتند و موردی از مرگ اتفاق نیفتاده است.

زحمتکش بیان کرد: در برخی فصول سال امکان انتقال بعضی از بیماری‌ها فراهم می‌شود که از آن جمله می‌توان به بیماری‌های منتقله آب و غذا اشاره کرد که وبا نیز یکی از این موارد به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته رد پای بیماری وبا در میان جمعیت مهاجران غیرقانونی مشاهده شد که از مرزهای شرقی وارد استان کرمان می‌شوند.

این پزشک افزود: افرادی با علائم اسهال و استفراغ به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که با انجام آزمایش‌های لازم مواردی از بیماری وبا در آنها تایید شد.

زحمتکش خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تمام مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در آمادگی کامل به سر می‌برند و از مواردی که با علائم اسهال حاد آبکی به این مراکز مراجعه کنند، نمونه گرفته می‌شود تا مورد آزمایش قرار گیرند.

وی گفت: از آن جایی که راه انتقال بیماری وبا از طریق مدفوعی و دهانی است، رعایت بهداشت فردی و عمومی به ویژه شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها در قطع زنجیره انتقال این بیماری نقش اساسی دارد.

زحمتکش بیان کرد: از جمله توصیه‌هایی که در رابطه با پیشگیری از بیماری می‌شود، مصرف همزمان ماست و یا آبلیمو همراه با غذا است.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول