اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت خبر داد

اخراج 20 هزار نفر از اتباع بیگانه در جیرفت

فرماندار جیرفت گفت: 20 هزار نفر از اتباع بیگانه در این شهرستان حضور داشتند که اخراج شد‌ند.

اخراج 20 هزار نفر از اتباع بیگانه در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری این شهرستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفر به این شهرستان در فرمایشاتشان بر سه مورد خاص فرهنگ، اشتغال و امنیت تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه در بستر فرهنگ در دولت‌های نهم و دهم خدمات خوب و زیرساختی انجام گرفته است، افزود: احداث دانشگاه جیرفت و علوم پزشکی، ارتقای دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی و حوزه‌های علمیه، مدرسه‌های سفیران هدایت و دبیرستان‌های معارف به عنوان زیرساخت‌های فرهنگی انجام شده هستند که در آینده جواب می‌دهند.

غنچه‌پور تصریح کرد: بخشی از مشکلات فرهنگی به دلیل اینکه ریشه در بدعت‌ها و خرافاتی دارد که از قرن‌ها پیش بر جای مانده است، نیاز به زمان، آموزش، ارتقا و تعمیق اندیشه‌ها دارد و امیدواریم انجام شود.

وی همچنین ارتقای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره کل را از اقدامات دیگر در این دولت خواند و اظهار کرد: این اداره کل کارهای بزرگ و ارزشمندی از جمله تأسیس کانون‌های قرآنی، کتابخانه‌ها و بسیاری از مراکز فرهنگی را انجام داده و در دست اقدام دارد.

فرماندار جیرفت نرخ بیکاری را 9.6 درصد دانست و گفت: یک دیدگاه تعریف کار در استان بر مبنای این اصل است که کار را فعالیتی مشروع، مناسب و نسبتاً دائمی می‌دانند که به تولید کالا و خدماتی بینجامد و در قبال آن پاداش دریافت شود.

غنچه‌پور تصریح کرد: 20 هزار نفر از اتباع بیگانه در شهرستان جیرفت حضور داشتند و هم‌اکنون اخراج شده‌اند که با وجود درخواست از مسئولان قضایی و اجرایی استان مبنی بر خروج تدریجی آنان همکاری لازم صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بارها برای نیروی کار فراخوان داده‌ایم، اضافه کرد: هنوز در زمینه تأمین نیروی کار با وجود درآمدهای بسیار خوب در این موارد با خلأ مواجه هستیم که می‌طلبد جوانان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

غنچه‌پور با بیان اینکه در بحث امنیت شهرستان جیرفت نسبت به گذشته دارای وضع بسیار مطلوبی هستیم، خاطر نشان کرد: اعضای شورای تأمین در راستای ارتقای امنیت بسیار تلاش کردند به گونه‌ای که خانه شرارت در این منطقه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: همچنین تعامل بسیار خوبی با دستگاه قضایی وجود دارد که نتیجه همکاری، همدلی و وفاق است.

حجت‌الاسلام عباس اسدی رئیس سابق دادگستری شهرستان جیرفت نیز اظهار کرد: طی هفت سال که رئیس دادگستری شهرستان بودم، همکاران اداری و قضایی جزو بهترین‌ها بودند و با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی همکاری مجدانه‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه با دادسرا نیز به صورت 100 درصد تعامل داشتیم، افزود: امیدواریم که این تعامل و همکاری در زمان ریاست جدید دادگستری همچنان ادامه داشته باشد.

اسدی تصریح کرد: با توجه به بومی بودن انجم‌روز رئیس جدید دادگستری، وی چند گام جلوتر قرار دارد که این آشنایی به منطقه نشان از حسن توجه در انتصاب وی است.

رئیس سابق دادگستری شهرستان جیرفت گفت: بر همین اساس امیدواریم که رئیس جدید بتواند جبران ضعف‌های مدیریت گذشته را کرده و در حد توان در راستای رفع مشکلات این منطقه بکوشد.

انتهای پیام/80001‌/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول