اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

نماز جمعه پیام انقلاب را به گوش جهانیان رسانده است

امام جمعه کوهبنان گفت: پایگاه نماز جمعه طی 34 سال گذشته توانسته است پیام و اهداف انقلاب را به گوش جهانیان برساند‌.

نماز جمعه پیام انقلاب را به گوش جهانیان رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا شامگاه امروز در جلسه عمومی ستاد نماز جمعه کوهبنان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)‌ و شهدای محراب اظهار داشت: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی و از جمله یادگاران امام راحل و همچنین پایگاهی برای اتحاد مسلمانان و سنگری بی‌نظیر و بزرگ برای مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است‌ که توانسته طی 34 سال گذشته پیام و اهداف انقلاب را به گوش جهانیان برساند‌.

وی با اشاره به عملکرد ستاد نماز جمعه کوهبنان بیان داشت: برنامه‌ریزی به منظور ساخت حرم مطهر شهدای گمنام، تهیه زمین برای ساخت مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر کوهبنان‌، تلاش برای انعکاس اخبار مربوط به نماز جمعه، برگزاری مراسم دعا در جوار حرم مطهر شهدای گمنام‌، شرکت دسته‌جمعی اعضای ستاد نماز جمعه در مراسم نماز جمعه سایر شهرستان‌ها و مناطق استان از جمله اقدامات ستاد نماز جمعه کوهبنان طی یک سال گذشته‌ است.

صالح‌نیا افزود: برگزاری جلسات شبی با قرآن با دعوت از قاریان برجسته بین‌المللی، کشوری و استانی در کنار توجه خاص به قاریان شهرستان‌، برگزاری جلسات شب شعر و خاطره با حضور شاعران و نویسندگان جوان و نخبه، حضور مستمر امام جمعه‌، مسئول ستاد و اعضای ستاد نماز جمعه در حلقه‌های طرح صالحین سپاه پاسداران، برگزاری یادواره 174 شهید شهرستان و یادواره شهدای محله‌ای و ... از دیگر فعالیت‌ها است‌.

وی ابراز داشت: سرکشی از روستاها ‌و مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد، تلاش برای رفع مشکلات مالی دانش‌آموزان و دانشجویان، صدور کارت شناسایی برای اعضای ستاد نماز جمعه، فعال کردن خادمان افتخاری و راه‌اندازی مهد آدینه، دیدار با خانواده معزز شهیدان، ایثارگران و آزادگان در مناسبت‌های مختلف ‌از دیگر برنامه‌های انجام شده در نهاد مقدس ستاد نماز جمعه کوهبنان است.

صالح‌نیا افزود: تمام‌ این فعالیت‌ها با همکاری مسئولان شهرستان و اعضای ستاد نماز جمعه واحد خواهران و برادران همچنین خبرنگاران ستاد انجام شده است‌.

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، طی سال گذشته برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی در بقاع متبرکه و مساجد شهرستان اجرا شده و زمینه رضایت نسبی مردم را فراهم کرده است.

وی ابراز داشت: آخرین این برنامه‌ها حضور خدام و سفیران معنوی حرم رضوی بود که با استقبال بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی مردم همراه بود.

متقی تصریح کرد: در حالی که بسیاری از تکایا و اماکن مذهبی شهرستان طی سال خالی هستند، باید با برنامه‌ریزی مدون این اماکن در اختیار ورزشکاران قرار گیرد تا زمینه برای جذب و فعالیت این قشر فراهم شود و در کنار آن نسبت به گسترش کلاس‌های فرهنگی و هنری اقدام شود.

فرماندار کوهبنان گفت: در بیشتر اماکن مذهبی و بقاع متبرکه خدام با حساسیت و ظرافت ویژه‌ای به کار و فعالیت مشغول هستند و طبق برنامه زمانبندی کارها را انجام می‌دهند، اما در برخی از مساجد و اماکن مذهبی نیاز به توجه بیشتر هیئت امنا است تا خدام کار خود را بهتر انجام دهند‌.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کوهبنان به نسبت جمعیت از بالاترین سرانه مذهبی در استان برخوردار است و به همین منوال کارهای مذهبی و فرهنگی در این مکان‌ها با دقت بیشتری در حال انجام است و جوانان در این فعالیت‌ها حضوری پررنگ و چشمگیر دارند‌.

انتهای پیام/80012/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول