اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه کرمان:

حوزه‌های علمیه کرمان 2 هزار طلبه دارند

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت: حوزه‌های علمیه استان کرمان 2 هزار طلبه دارند.

حوزه‌های علمیه کرمان 2 هزار طلبه دارند

حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی امروز در حاشیه سفر به بم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال جاری بیش از 24 هزار طلبه در سراسر کشور در حوزه‌ها ثبت‌نام کردند که از این تعداد 2 هزار نفر متعلق به استان کرمان است.

وی از فعالیت پنج مدرسه علمیه خواهران در منطقه شرق استان کرمان خبر داد و افزود: رابطه بین دین و توفیق همانند رابطه جسم و سایه است و روحانیت سعی دارند، این پیام را به مردم برسانند که اگر دین داشته باشیم همه چیز به دست می‌آید.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان با بیان اینکه سلامت خانواده‌ها با دینداری تضمین می‌شود، ابراز داشت: طلاب پیام‌آوران دین هستند و اینکه فعالیت‌شان ارزشمند و قابل ستایش است به آنها انگیزه و توان می‌دهد.

الله‌وردی گفت: امروز حوزه‌های علمیه ما دارای درجات و مراتب خوبی هستند و طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) با فراگیری علوم حوزوی برای مبارزه با جنگ نرم آماده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه خواهران نخستین گروه هدف خود طلاب خواهر هستند که به خوبی دین را بیاموزند و در مراحل بعد احکام آن را به اطرافیان آموزش دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه استان کرمان بعد از استان تهران بیشترین میزان جذب طلبه را دارند، گفت: در سال جاری بیش از 24 هزار طلبه در سراسر کشور در حوزه‌ها ثبت‌نام کردند که از این تعداد 2 هزار نفر متعلق به استان کرمان است.

الله‌وردی ابراز داشت: نقش حوزه‌های علمیه در تربیت جوانان علاقمند به کسب علوم و معارف دینی یک نقش و جایگاه والا بوده و جوانان باید با راه‌یابی در حوزه‌های علمیه سطح اطلاعات و معلومات خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه علم نوری است که خداوند در قلب هر فردی وارد می‌کند، اذعان داشت: کسب علوم دینی در انتشار این نور مؤثر است و زمینه کسب علم به دست انسان‌ها فراهم می‌شود و انسان‌ها باید خود را برای کسب هر چه بیشتر علم آماده کنند.

الله‌وردی از تحصیل طلاب در حوزه‌های علمیه به عنوان بالاترین عبادت یاد کرد و افزود: تحصیل طلاب در حوزه‌های علمیه از بالاترین افتخارات است و طلاب باید قدر خود را بدانند و با نظم دادن به کارهایشان از همین ابتدای آغاز سال تحصیلی دارای برنامه منظم باشند.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول