اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار اساتید مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه:

وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه ترویج احادیث اهل بیت(ع) است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه، شناخت، حفظ و نشر و ترویج احادیث نورانی اهل بیت علیهم‌السلام است.

وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه ترویج احادیث اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان و اساتید مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم با اشاره به غنای معارفی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اظهار داشت: احادیث و کلمات حضرات معصومین علیهم السلام که در اختیار ما قرار دارد، ما را از دیگران بی‌نیاز و غنی ساخته است، امروز افتخار شیعیان به خصوص حوزویان این است که آثار ارزشمند حدیثی فراوانی در اختیار دارند که وظیفه همه ما این است که در حفظ و نگهبانی از آن و نیز ترویج آنها سعی و تلاش فراوان کنیم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هویت شیعه را احادیث و کلمات وارده از ائمه طاهرین علیهم السلام دانست و افزود: بدون شک هویت شیعه و به ویژه هویت و حقیقت حوزه‌های علمیه وابسته کامل و تام به این منابع غنی دارد و وظیفه اصلی حفظ و نشر همین معارف و روایات است و شناخت حدیث بر همه طلاب لازم و واجب است.

وی تصریح کرد: دوری از احادیث یعنی دوری از حقیقت مکتب و این همان صراط غیر مستقیم است. آنان ‌که به غیر از حدیث چنگ زده‌اند در حقیقت مسیر انحرافی و خلاف را طی می‌کنند. ما باید امروز به طلاب عزیز توصیه کنیم که راهی که رضایت خاطر انور امام زمان علیه السلام در آن است، همان شناخت احادیث و روایات معصومین علیهم السلام است.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه گفت: به سبب غنای این معارف عظیم، کاری که شروع کرده‌اید ان‌شاءالله با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تلاش خالصانه شما گسترش خواهد یافت و موجبات معرفی این مکتب بزرگ و ذخایر معرفتی آن در سطح دنیا را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان این دیدار، با قدردانی مجدد از مسئولان این مرکز و مسئلت توفیق بیشتر برای آن‌ها بیان داشت: با برنامه‌ریزی دقیق و علمی سعی کنید تا اگر نواقصی است برطرف و راه برای نشر و ترویج معارف اهل بیت علیهم‌السلام هموارتر شود. باید هر قدر که می‌توانیم به این مکتب نورانی و عظیم خدمت کنیم چرا که ما زیر سایه عنایات و ولایت حضرات معصومین علیهم السلام و به خصوص امام زمان علیه‌السلام زندگی می‌کنیم و واقعاً‌ مدیون این عزیزان هستیم.

انتهای پیام/2258/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول